[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
هشتمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: اراک ::

  ناحیه اراک

   اداره کل ناحیه اراک، هم جوار ادارات کل راه‌آهن اصفهان، تهران و لرستان می‌باشد. مرز آن با اصفهان ایستگاه­های گار مانوری قم و محمدیه، با اداره کل اصفهان ایستگاههای قم و محمدیه و با لرستان ایستگاه رودک می‌باشد. این ناحیه شامل نوزده ایستگاه می‌باشد که خطوط ریلی تحت پوشش آن به لحاظ تقسیمات کشوری شامل استانهای مرکزی، قم و لرستان می‌باشد. مرکز اداره کل این ناحیه در شهر اراک می‌باشد. طول خطوط اصلی تحت پوشش آن 351 کیلومتر بوده و شامل 16 خط فرعی، صنعتی و تجاری می‌باشد. اراک، قم، شازند، ازنا از جمله شهرهای مهم واقع در مسیر خطوط تحت پوشش این ناحیه می‌باشند. مراکز صنعتی و عمده بار در این ناحیه عبارتند از: شهر صنعتی اراک، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، پالایشگاه و پتروشیمی اراک، نیروگاه حرارتی شازند، کارخانه قند شازند، کارخانه فرو آلیاژ اراک، معادن سنگ و...

 

  جدول 1-5. نرخ نسبی زوال در بلاک­های ناحیه اراک

  اداره کل

  بلاک

  نرخ نسبی زوال

  بلاک

  نرخ نسبی زوال

  فرد

  زوج

  فرد

  زوج

  اراک

  پل - قم

  1.97

 

  اراک - سمنگان

  1.93

 

  قم - ساقه

  2.06

 

  سمنگان - شازند

  1.84

 

  ساقه - باغیک

  2

 

  شازند - نورآباد

  1.89

 

  باغیک - سواریان

  1.85

 

  نورآباد - سمیه

  1.98

 

  سواریان - راهگرد

  1.92

 

  سمیه - مامون

  1.87

 

  راهگرد - نانگرد

  1.79

 

  مامون - ازنا

  1.86

 

  نانگرد - مشک آباد

  1.44

 

  ازنا - دربند

  2.03

 

  مشک آباد - ملک آباد

  1.78

 

  دربند - رودک

  1.94

 

  ملک آباد - اراک

  1.86

 

  رودک - دورود

  1.86

 

 

 

 

  جدول 6-20. قطعه‌بندی ناحیه اراک (اندازه‌گیری مورخ 22/3/86)

  کیلومترابتدا

  کیلومترانتها

  طول(کیلومتر)

  شماره قطعه

  180

  220

  40

  1

  220

  247

  27

  2

  247

  265

  18

  3

  265

  285

  20

  4

  305

  320

  15

  5

  320

  353

  33

  6

  353

  372

  19

  7

  372

  418

  46

  8

  418

  454

  36

  9

  454

  464

  10

  10

 

  مطابق جدول 6-20، قطعه شماره 8 با طول 46 متر بیشترین طول، قطعه شماره 10 با طول 10 متر کمترین طول را دارند.

 

  جدول 6-21. وضعیت قطعات ناحیه اراک از نظر طول پل، تونل و خروج از خط، سرعت و میانگین پارامترهای هندسی

  میانگین پیچش 10

  متری

  میانگین پیچش 5

  متری

  میانگین پیچش 3.2

  متری

  میانگین بربلندی

  میانگین افتادگی

  میانگین عرض خط

  سرعت حداکثر

  سرعت متوسط

  طول خروج از خط

  طول تونل

  طول پل بزرگ

  9

  9

  ALL

  9

  2

  9

  1

  6

  1

  5

  5

  6

  10

  9

  1

  9

  1

  6

  1

  2

  4

  4

  10

  8

  2

  8

  5

  8

  2

  2

  7

  10

  10

  7

  2

  10

  ARK

  7

  7

  8

  8

  6

  1

  1

  8

  7

  3

  6

  8

  6

  7

  3

  -

  3

  3

  ALL

  1

  4

  10

  ARK

  10

  9

  9

  5

  7

  9

  2

  ARK

  1

  2

  6

  ARK

  5

  5

  4

  6

  -

  1

  6

  5

  7

  10

  2

  3

  7

  10

  2

  7

  ARK

  ALL

  8

  4

  3

  ALL

  10

  ARK

  3

  -

  8

  5

  5

  ARK

  ALL

  1

  5

  ARK

  10

  9

  8

  6

  3

  3

  7

  5

  4

  3

  4

  ALL

  8

  9

  2

  4

  4

  6

  3

  ALL

  4

  ALL

  4

 

 

 

 

  ناحیه اراک پلهای زیادی دارد و قطعات 2،6،8،7 طولانیترین پلها را دارند.

  ناحیه اراک تونلهای زیادی دارد و قطعات 9،8 طولانیترین تونلها را دارند.

  طول خروج از خط قطعات 6،7،2،1 بزرگترین مقدار را دارند.

  سرعت متوسط قطعات 8،2،1،6 کمترین مقدار و قطعه 4 بیشترین مقدار را دارد که از میانگین کل شبکه بالاتر است.

  سرعت حداکثر قطعات 8،2،6،1 کمترین مقدار و قطعه 4 بیشترین سرعت حداکثر را دارد که از سرعت حداکثر کل شبکه پایینتر است.

  میانگین عرض خط قطعات 7،8،1،9 بیشترین مقدار و قطعات 4،3،5 کمترین مقدار را دارند که از میانگین کل شبکه کمتر است.

  میانگین افتادگی قطعات 8،7،5،9،2 بیشترین مقدار را دارند و از میانگین کل ناحیه اراک بالاتر هستند و قطعات 4،1،3،10،6 کمترین مقدار را دارند ولی از میانگین کل شبکه بالاترند.

  میانگین بربلندی قطعات 8،1،9 بیشترین مقدار و قطعات 3،5 کمترین مقدار را دارند که از میانگین کل شبکه کمتر هستند.

  میانگین پیچش 3.2 متری در قطعات ناحیه اراک از میانگین کل شب پایینتر است و قطعات 10،9،2 بیشترین مقدار و قطعات 6،7 کمترین مقدار را دارا می‌باشند.

  میانگین پیچش 5 متری در قطعات 2،8،10،9 بیشترین مقدار و در قطعات 4،3،5 کمترین مقدار را دارند که از میانگین کل شبکه پایینتر است.

  میانگین پیچش 10 متری در قطعات 10،6،9 بیشترین مقدار و در قطعات 4،3،5 کمترین مقدار را دارا هستند.

  جدول 6-22. وضعیت قطعات ناحیه اراک از نظر میانگین وزندار پارامترها

  میانگین وزندار نامنظمی برآیند

  شتاب

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش10 متری

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش5 متری

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش3.2 متری

  میانگین وزندار

  نامنظمی بربلندی

  میانگین وزندار

  نامنظمی عرض خط

  میانگین وزندار

  نامنظمی

  دیلم

  میانگین وزندار

  نامنظمی افتادگی

  میانگین دیلم

  10

  10

  10

  9

  8

  8

  9

  9

  9

  7

  9

  8

  8

  9

  8

  9

  9

  10

  8

  10

  6

  1

  7

  7

  4

  10

  10

  10

  8

  10

  ARK

  8

  8

  9

  9

  ARK

  2

  2

  7

  2

  2

  7

  2

  ARK

  ARK

  ARK

  8

  7

  7

  2

  7

  7

  6

  10

  10

  3

  3

  ALL

  6

  6

  6

  6

  1

  8

  5

  ALL

  2

  2

  7

  5

  ARK

  1

  ARK

  ARK

  2

  9

  7

  6

  6

  3

  1

  5

  3

  1

  6

  ALL

  ARK

  6

  4

  1

  2

  3

  1

  5

  5

  ALL

  1

  3

  2

  1

  5

  6

  ARK

  3

  ARK

  ALL

  4

  3

  1

  4

  5

  4

  1

  ALL

  ALL

  4

  3

  3

  5

  ALL

  5

  ALL

  ALL

  5

  4

  4

  ALL

  4

  5

  4

  4

  3

 

  میانگین دیلم قطعات 8،1،9 بیشترین مقدار و در قطعات 3،5،4،2 کمترین مقدار را دارند که از میانگین کل شبکه کمتر هستند.

  میانگین وزندار نامنظمی افتادگی قطعات 2،8،6،7 بیشترین مقدار و در قطعه 4 کمترین مقدار را دارد که از میانگین کل شبکه کمتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی دیلم قطعات 10،9 بیشترین مقدار و قطعات 4،5،3،1 کمترین مقدار را دارند که از میانگین کل شبکه کمتر هستند.

  میانگین وزندار نامنظمی عرض خط قطعات 2،10،8،9 بیشترین مقدار و در قطعات 5،3،4 کمترین مقدار را دارا است که از میانگین کل شبکه کمتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی بربلندی قطعات 2،8،10،9 بیشترین مقدار و در قطعات 4،3 کمترین مقدار را دارد که از میانگین کل شبکه کمتر هستند.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 3.2 متری در قطعات 7،10،9،8 بیشترین مقدار و در قطعه 4 کمترین مقدار را می‌باشد که از میانگین کل شبکه بالاتر هستند.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری در قطعات 2،10،9،8 و در قطعه 4 کمترین مقدار را دارد که از میانگین کل شبکه پایینتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10 متری در قطعات 2،10،8،9 بیشترین مقدار و در قطعه 4 کمترین مقدار را دارد که از میانگین کل شبکه پایینتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی در قطعات 4،9،10 بیشترین مقدار و در قطعات 5،1،6 کمترین مقدار را دارد که از میانگین کل شبکه کمتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم در قطعات 7،8،10 بیشترین مقدار و در قطعات 4،5،1 کمترین مقدار را دارد ولی از میانگین کل شبکه بالاتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب در قطعات 7،8،10 بیشترین مقدار و در قطعات 5،1،4 کمترین مقدار را دارد ولی از میانگین کل شبکه بالاتر است.

 

  جدول 6-23. وضعیت سانحه خیزی قطعات ناحیه اراک

  کیلومترابتدا

  کیلومتر انتها

  شماره قطعه

  عدم ایمنی

  عدم راحتی سفر

  شاخص سانحه کل

 

 

  max

  1.78

  1.51

  2.61

  454

  464

  10

  1.67

  0.94

  2.61

  418

  454

  9

  1.78

  0.19

  1.97

  372

  418

  8

  1.48

  0.17

  1.66

  353

  372

  7

  1.11

  0.09

  1.21

  220

  247

  2

  0.93

  -0.17

  0.76

  320

  353

  6

  0.68

  -0.28

  0.40

  180

  220

  1

  0.33

  -0.35

  -0.02

  247

  265

  3

  -0.06

  -0.11

  -0.17

  305

  320

  5

  0.11

  -0.51

  -0.40

 

 

  ALL

  -1.72

  -0.64

  -2.36

  265

  285

  4

  -2.54

  -0.42

  -2.96

 

 

  min

  -5.43

  -2.49

  -7.90

دفعات مشاهده: 4461 بار   |   دفعات چاپ: 1550 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 79 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 4657