[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
نهمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: وضعیت طبقات 24 گانه خطوط ::

 وضعیت طبقات 24 گانه خطوط

  مشخصات میانگین هندسی خطوط، مشخصات میانگین وزندار نامنظمی هندسی خطوط و شاخص­های وضعیت کلی، وضعیت ایمنی و وضعیت راحتی سفر در سطح طبقات 24 گانه خطوط شبکه مطابق ذیل است.

  جدول 6-13. مشخصات میانگین هندسی خطوط ایران

 

  میانگین سرعت

  میانگین افتادگی

  میانگین عرض خط

  میانگین بربلندی

  میانگین شتاب جانبی

  میانگین شتاب قائم

  میانگین برآیند شتاب

  حداقل

  47

  0

  2

  11

  0

  1

  2

  لرستان

  47

  1

  10

  36

  1

  1

  3

  اراک

  57

  1

  5

  23

  1

  1

  3

  صوفیان-جلفا

  60

  1

  8

  36

  1

  1

  3

  شمال

  63

  1

  4

  37

  1

  1

  3

  مراغه-صوفیان

  63

  0

  5

  27

  12

  12

  18

  مشهد-سرخس

  64

  0

  2

  23

  1

  1

  2

  صوفیان-رازی

  67

  1

  5

  29

  15

  15

  23

  جنوب

  71

  1

  2

  13

  0

  1

  3

  شمال غرب

  75

  0

  6

  29

  1

  1

  2

  خراسان(فرد)

  78

  0

  2

  12

  0

  1

  3

  آپرین-بهرام-ملکی

  81

  0

  2

  19

  1

  1

  3

  مجموع

  81

  0

  4

  20

  1

  2

  3

  اصفهان

  81

  0

  3

  18

  1

  1

  2

  تهران-کهندژ

  84

  0

  2

  12

  0

  1

  2

  تهران-گرمسار(فرد)

  88

  0

  2

  12

  0

  1

  3

  شرق

  88

  0

  2

  17

  1

  1

  2

  یزد-کرمان

  88

  0

  3

  11

  1

  1

  3

  هرمزگان

  92

  0

  2

  22

  1

  1

  2

  تهران-گرمسار(زوج)

  93

  0

  3

  14

  0

  1

  2

  خراسان(زوج)

  94

  0

  2

  11

  0

  1

  2

  شمال شرق(زوج)

  94

  0

  2

  17

  0

  1

  2

  شمال شرق(فرد)

  96

  0

  2

  18

  1

  1

  3

  تهران-محمدیه(فرد)

  99

  0

  2

  14

  1

  1

  2

  بادرود-چادرملو

  101

  0

  3

  12

  8

  8

  13

  تهران-محمدیه(زوج)

  104

  0

  2

  17

  0

  1

  2

  حداکثر

  104

  1

  10

  37

  15

  15

  23

 

  در جدول فوق که براساس میانگین سرعت تنظیم شده است، لرستان کمترین میانگین سرعت و تهران-محمدیه(زوج) بیشترین میانگین سرعت را دارا می‌باشد. میانگین سرعت کل نواحی 81 است.

  میانگین افتادگی در نواحی مراغه-صوفیان، مشهد-سرخس، شمال غرب، خراسان(فرد)، آپرین-بهرام-ملکی، اصفهان، تهران-کهندژ، تهران-گرمسار(فرد)، شرق، یزد-کرمان، هرمزگان، تهران-گرمسار(زوج)، خراسان(زوج)، شمال شرق(زوج)، شمال شرق(فرد)، تهران-محمدیه(فرد)، بادرود-چادرملو و تهران-محمدیه(زوج) دارای کمترین مقدار می‌باشند.

  میانگین افتادگی در نواحی لرستان، اراک، صوفیان-جلفا، شمال، صوفیان-رازی، جنوب دارای بیشترین مقدار می‌باشند.

  میانگین عرض خط در نواحی مشهد-سرخس، جنوب، خراسان(فرد)، آپرین-بهرام-ملکی، تهران-کهندژ، تهران-گرمسار(فرد)، شرق، هرمزگان، خراسان(زوج)، شمال شرق(زوج)، شمال شرق(فرد)، تهران-محمدیه(فرد) و تهران-محمدیه(زوج) دارای کمترین مقدار می‌باشد.

  میانگین عرض خط در ناحیه لرستان دارای بیشترین مقدار است.

  میانگین بربلندی در نواحی یزد-کرمان و خراسان(زوج) دارای کمترین مقدار است.

  میانگین بربلندی در ناحیه شمال دارای بیشترین مقدار است.

  میانگین شتاب جانبی در نواحی جنوب، خراسان(فرد)، تهران-کهندژ، تهران-گرمسار(فرد)، تهران-گرمسار(زوج)، خراسان(زوج)، شمال شرق(زوج) و تهران-محمدیه(زوج) دارای کمترین مقدار می‌باشد.

  میانگین شتاب جانبی در ناحیه صوفیان-رازی دارای بیشترین مقدار می‌باشد.

  میانگین شتاب قائم در نواحی لرستان، اراک، صوفیان-جلفا، شمال، مشهد-سرخس، جنوب، شمال غرب، خراسان(فرد)، آپرین-بهرام-ملکی، اصفهان، تهران-کهندژ، تهران-گرمسار(فرد)، شرق، یزد-کرمان، هرمزگان، تهران-گرمسار(زوج)، خراسان(زوج)، شمال شرق(زوج)، شمال شرق(فرد)، تهران-محمدیه(فرد) و تهران-محمدیه(زوج) دارای کمترین مقدار می‌باشند.

  میانگین شتاب قائم در ناحیه صوفیان-رازی دارای بیشترین مقدار می‌باشد.

  میانگین برآیند شتاب در نواحی مشهد-سرخس، شمال غرب، اصفهان، تهران-کهندژ، شرق، هرمزگان، تهران-گرمسار(زوج)، خراسان(زوج)، شمال شرق(زوج)، تهران-محمدیه(فرد) و تهران-محمدیه(زوج) دارای کمترین مقدار می‌باشند.

  میانگین برآیند شتاب در ناحیه صوفیان-رازی دارای بیشترین مقدار می‌باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  جدول 6-14. مشخصات میانگین وزندار نامنظمی هندسی خطوط ایران

 

  میانگین

  وزندار

  نامنظمی دیلم

  میانگین

  وزندار

  نامنظمی افتادگی

  میانگین

  وزندار

  نامنظمی

  عرض خط

  میانگین

  وزندار

  نامنظمی

  بربلندی

  میانگین

  وزندار

  نامنظمی

  پیچش

  3.2 متری

  میانگین

  وزندار

  نامنظمی

  پیچش

  5 متری

  میانگین

  وزندار

  نامنظمی

  پیچش 10

  متری

  میانگین

  وزندار

  نامنظمی

  شتاب جانبی

  میانگین

  وزندار

  نامنظمی

  شتاب

  قائم

  میانگین

  وزندار

  نامنظمی

  برآیند

  شتاب

  حداقل

  1

  1

  1

  2

  1

  1

  1

  1

  1

  1

  لرستان

  5

  4

  4

  9

  3

  4

  5

  1

  2

  1

  اراک

  4

  4

  3

  6

  2

  4

  4

  2

  2

  2

  صوفیان-جلفا

  6

  4

  3

  8

  3

  4

  4

  2

  2

  2

  شمال

  2

  3

  2

  9

  2

  3

  5

  2

  2

  2

  مراغه-صوفیان

  4

  3

  3

  5

  2

  3

  3

  1

  2

  2

  مشهد-سرخس

  2

  2

  3

  3

  2

  2

  2

  1

  2

  1

  صوفیان-رازی

  4

  3

  3

  5

  2

  3

  3

  1

  2

  1

  جنوب

  3

  4

  2

  4

  3

  3

  4

  2

  2

  2

  شمال غرب

  3

  2

  2

  7

  2

  2

  3

  1

  1

  1

  خراسان(فرد)

  4

  2

  2

  3

  1

  2

  3

  1

  2

  1

  آپرین-بهرام-ملکی

  6

  3

  2

  4

  1

  2

  2

  2

  2

  2

  مجموع

  3

  2

  2

  4

  2

  2

  3

  1

  2

  1

  اصفهان

  3

  2

  2

  4

  2

  2

  3

  1

  2

  1

  تهران-کهندژ

  2

  2

  2

  3

  1

  2

  2

  1

  2

  1

  تهران-گرمسار(فرد)

  2

  3

  2

  3

  2

  2

  3

  1

  2

  1

  شرق

  2

  2

  1

  3

  1

  2

  3

  1

  2

  1

  یزد-کرمان

  3

  2

  2

  3

  2

  2

  3

  2

  2

  1

  هرمزگان

  4

  1

  2

  2

  1

  1

  2

  1

  1

  1

  تهران-گرمسار زوج

  2

  2

  2

  4

  2

  2

  2

  1

  2

  1

  خراسان(زوج)

  3

  2

  1

  2

  1

  2

  2

  1

  1

  1

  شمال شرق(زوج)

  5

  2

  2

  3

  1

  2

  1

  1

  1

  1

  شمال شرق(فرد)

  3

  2

  2

  3

  1

  2

  2

  1

  2

  1

  تهران-محمدیه(فرد)

  2

  2

  1

  3

  1

  2

  2

  1

  2

  1

  بادرود-چادرملو

  3

  2

  2

  2

  1

  2

  2

  1

  1

  1

  تهران-محمدیه ( زوج)

  1

  2

  1

  3

  1

  2

  2

  1

  2

  1

  حداکثر

  6

  4

  4

  9

  3

  4

  5

  2

  2

  2

 

  این جدول نیز، براساس سرعت مرتب شده است.

  میانگین وزندار نامنظمی دیلم در ناحیه تهران-محمدیه(زوج) دارای کمترین مقدار و در نواحی صوفیان-جلفا و آپرین-بهرام-ملکی دارای بیشترین مقدار می‌باشد.

  میانگین وزندار نامنظمی افتادگی در ناحیه هرمزگان دارای کمترین مقدار و در نواحی لرستان، اراک، صوفیان-جلفا و جنوب دارای بیشترین مقدار می‌باشد.

  میانگین وزندار نامنظمی عرض خط در نواحی شرق، خراسان(زوج)، تهران-محمدیه(فرد) و تهران-محمدیه(زوج) دارای کمترین مقدار می‌باشند.

  میانگین وزندار نامنظمی عرض خط در ناحیه لرستان دارای بیشترین مقدار می‌باشد.

  میانگین وزندار نامنظمی بربلندی در نواحی هرمزگان، خراسان(زوج) و بادرود-چادرملو دارای کمترین مقدار می‌باشند.

  میانگین وزندار نامنظمی بربلندی در نواحی لرستان و شمال دارای بیشترین مقدار می‌باشند.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 3.2 متری در نواحی خراسان(فرد)، آپرین-بهرام-ملکی، تهران-کهندژ، شرق، هرمزگان، خراسان(زوج)، شمال شرق(زوج)، شمال شرق(فرد)، تهران-محمدیه(فرد)، بادرود-چادرملو و تهران-محمدیه(زوج) دارای کمترین مقدار می‌باشند.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 3.2 متری در نواحی لرستان، صوفیان-جلفا و جنوب دارای بیشترین مقدار می‌باشند.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری در ناحیه هرمزگان دارای کمترین مقدار می‌باشد.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری در نواحی لرستان، اراک و صوفیان-جلفا دارای بیشترین مقدار می‌باشند.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10 متری در ناحیه شمال شرق(زوج) دارای کمترین مقدار می‌باشد.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10متری در نواحی لرستان و شمال دارای بیشترین مقدار می‌باشند.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی در نواحی لرستان، مراغه-صوفیان، مشهد-سرخس، صوفیان-رازی، شمال غرب، خراسان(فرد)، اصفهان، تهران-کهندژ، تهران-گرمسار(فرد)، شرق، هرمزگان، تهران-گرمسار(زوج)، خراسان(زوج)، شمال شرق(زوج)، شمال شرق(فرد)، تهران-محمدیه(فرد)، بادرود-چادرملو و تهران-محمدیه(زوج) دارای مقدار کمتری می‌باشند.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی در نواحی اراک، صوفیان-جلفا، شمال، جنوب، آپرین-بهرام-ملکی، یزد-کرمان دارای بیشترین مقدار می‌باشند.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم در نواحی شمال غرب، هرمزگان، خراسان(زوج)، شمال شرق(زوج) و بادرود-چادرملو دارای کمترین مقدار می‌باشند.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم در نواحی لرستان، اراک، صوفیان-جلفا، شمال، مراغه-صوفیان، مشهد-سرخس، صوفیان-رازی، جنوب، خراسانم(فرد)، آپرین-بهرام-ملکی، اصفهان، تهران-کهندژ، تهران-گرمسار(فرد)، شرق، یزد-کرمان، تهران-گرمسار(زوج)، شمال شرق(فرد)، تهران-محمدیه(فرد) و تهران-محمدیه(زوج) دارای بیشترین مقدار می‌باشند.

  میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب در نواحی لرستان، مشهد-سرخس، صوفیان-رازی، شمال غرب، خراسان(فرد)، اصفهان، تهران-کهندژ، تهران-گرمسار(فرد)، شرق، یزد-کرمان، هرمزگان، تهران-گرمسار(زوج)، خراسان(زوج)، شمال شرق(زوج) ، شمال شرق(فرد)، تهران-محمدیه(فرد)، بادرود-چادرملو و تهران-محمدیه(زوج) دارای کمترین مقدار می‌باشند.

  میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب در نواحی اراک، صوفیان-جلفا، شمال، مراغه-صوفیان، جنوب و آپرین-بهرام-ملکی دارای بیشترین مقدار می‌باشند.

 

  جدول 6-15. وضعیت کلی، وضعیت ایمنی و وضعیت راحتی سفر شبکه راه‌آهن

  وضعیت کل

  عدم ایمنی

  عدم راحتی سفر

  صوفیان-جلفا

  صوفیان-جلفا

  صوفیان-جلفا

  اراک

  لرستان

  جنوب

  لرستان

  اراک

  اراک

  شمال

  شمال

  شمال

  جنوب

  جنوب

  آپرین-بهرام-ملکی

  صوفیان-رازی

  صوفیان-رازی

  تهران-گرمسار(فرد)

  مراغه-صوفیان

  مراغه-صوفیان

  صوفیان-رازی

  آپرین-بهرام-ملکی

  آپرین-بهرام-ملکی

  مراغه-صوفیان

  تهران-گرمسار(فرد)

  شمال غرب

  یزد-کرمان

  یزد-کرمان

  مجموع

  لرستان

  مجموع

  مشهد-سرخس

  شرق

  مشهد-سرخس

  خراسان(فرد)

  مجموع

  خراسان(فرد)

  اصفهان

  خراسان(فرد)

  شمال غرب

  یزد-کرمان

  تهران-کهندژ

  اصفهان

  تهران-گرمسار(فرد)

  شمال شرق(فرد)

  شرق

  تهران-گرمسار(زوج)

  مشهد-سرخس

  تهران-گرمسار(زوج)

  شرق

  تهران-گرمسار(زوج)

  تهران-کهندژ

  تهران-کهندژ

  اصفهان

  شمال شرق(فرد)

  شمال شرق(زوج)

  تهران-محمدیه(زوج)

  شمال شرق(زوج)

  شمال شرق(فرد)

  تهران-محمدیه(فرد)

  بادرود-چادرملو

  بادرود-چادرملو

  شمال غرب

  تهران-محمدیه(فرد)

  خراسان(زوج)

  شمال شرق(زوج)

  تهران-محمدیه(زوج)

  هرمزگان

  بادرود-چادرملو

  خراسان(زوج)

  تهران-محمدیه(فرد)

  خراسان(زوج)

  هرمزگان

  تهران-محمدیه(زوج)

  هرمزگان

 

  در جدول 6-15 وضعیت راحتی سفر، وضعیت ایمنی و وضعیت کل شبکه راه‌آهن آورده شده است. این جدول با استفاده از میانگین وزندار نامنظمی دیلم، افتادگی، عرض خط، بربلندی، پیچش 3.2 متری، پیچش 5 متری، پیچش 10 متری و شتاب جانبی و شتاب قائم و برآیند شتاب، تنظیم شده است.

  از نظر راحتی سفر، نواحی صوفیان-جلفا، جنوب، اراک، شمال، آپرین-بهرام-ملکی، تهران-گرمسار(فرد)، صوفیان-رازی، مراغه-صوفیان، یزد-کرمان، لرستان و شرق دارای راحتی کمتری نسبت به میانگین کل شبکه هستند.

  نواحی خراسان(فرد)، تهران-کهندژ، شمال شرق(فرد)، مشهد-سرخس، تهران-گرمسار(زوج)، اصفهان، تهران-محمدیه(زوج)، تهران-محمدیه(فرد)، شمال غرب، شمال‌شرق(زوج)، بادرود-چادرملو، خراسان(زوج) و هرمزگان دارای راحتی بالاتری نسبت به میانگین کل شبکه می‌باشند.

  نواحی صوفیان-جلفا، لرستان، اراک، شمال، جنوب، صوفیان-رازی، مراغه-صوفیان، آپرین-بهرام-ملکی و شمال غرب دارای ایمنی پایینتری نسبت به میانگین کل شبکه هستند.

  نواحی مشهد-سرخس، خراسان(فرد)، اصفهان، یزد-کرمان، تهران-گرمسار(فرد)، تهران-گرمسار(زوج)، شرق، تهران-کهندژ، شمال شرق(زوج)، شمال شرق(فرد)، بادرود-چادرملو، خراسان(زوج)، هرمزگان، تهران-محمدیه(فرد) و تهران-محمدیه(زوج) دارای ایمنی بالاتری نسبت به میانگین کل شبکه هستند.

  نواحی صوفیان-جلفا، اراک، شمال، جنوب، صوفیان-رازی، مراغه-صوفیان، آپرین-بهرام-ملکی، تهران-گرمسار(فرد)، یزد-کرمان در کل، وضعیت بدتری نسبت به کل شبکه دارند.

نواحی مشهد-سرخس، خراسان(فرد)، شمال غرب، اصفهان، شرق، تهران-گرمسار(زوج)، تهران-کهندژ، شمال شرق(فرد)، شمال شرق(زوج)، بادرود-چادرملو، تهران-محمدیه(فرد)، تهران-محمدیه(زوج)، خراسان(زوج) و هرمزگان، در کل، وضعیت بهتری نسبت به کل شبکه دارند.
دفعات مشاهده: 5055 بار   |   دفعات چاپ: 1333 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 106 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.25 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 4665