وضعیت طبقات 24 گانه خطوط مشخصات میانگین هندسی خطوط، مشخصات میانگین وزندار نامنظمی هندسی خطوط و شاخصهای وضعیت کلی، وضعیت ایمنی و وضعیت راحتی سفر در سطح طبقات 24 گانه خطوط شبکه مطابق ذیل است. جدول 6-13. مشخصات میانگین هندسی خطوط ایران | میانگین سرعت | میانگین افتادگی | میانگین عرض خط | میانگین بربلندی | میانگین شتاب جانبی | میانگین شتاب قائم | میانگین برآیند شتاب | حداقل | 47 | 0 | 2 | 11 | 0 | 1 | 2 | لرستان | 47 | 1 | 10 | 36 | 1 | 1 | 3 | اراک | 57 | 1 | 5 | 23 | 1 | 1 | 3 | صوفیان-جلفا | 60 | 1 | 8 | 36 | 1 | 1 | 3 | شمال | 63 | 1 | 4 | 37 | 1 | 1 | 3 | مراغه-صوفیان | 63 | 0 | 5 | 27 | 12 | 12 | 18 | مشهد-سرخس | 64 | 0 | 2 | 23 | 1 | 1 | 2 | صوفیان-رازی | 67 | 1 | 5 | 29 | 15 | 15 | 23 | جنوب | 71 | 1 | 2 | 13 | 0 | 1 | 3 | شمال غرب | 75 | 0 | 6 | 29 | 1 | 1 | 2 | خراسان(فرد) | 78 | 0 | 2 | 12 | 0 | 1 | 3 | آپرین-بهرام-ملکی | 81 | 0 | 2 | 19 | 1 | 1 | 3 | مجموع | 81 | 0 | 4 | 20 | 1 | 2 | 3 | اصفهان | 81 | 0 | 3 | 18 | 1 | 1 | 2 | تهران-کهندژ | 84 | 0 | 2 | 12 | 0 | 1 | 2 | تهران-گرمسار(فرد) | 88 | 0 | 2 | 12 | 0 | 1 | 3 | شرق | 88 | 0 | 2 | 17 | 1 | 1 | 2 | یزد-کرمان | 88 | 0 | 3 | 11 | 1 | 1 | 3 | هرمزگان | 92 | 0 | 2 | 22 | 1 | 1 | 2 | تهران-گرمسار(زوج) | 93 | 0 | 3 | 14 | 0 | 1 | 2 | خراسان(زوج) | 94 | 0 | 2 | 11 | 0 | 1 | 2 | شمال شرق(زوج) | 94 | 0 | 2 | 17 | 0 | 1 | 2 | شمال شرق(فرد) | 96 | 0 | 2 | 18 | 1 | 1 | 3 | تهران-محمدیه(فرد) | 99 | 0 | 2 | 14 | 1 | 1 | 2 | بادرود-چادرملو | 101 | 0 | 3 | 12 | 8 | 8 | 13 | تهران-محمدیه(زوج) | 104 | 0 | 2 | 17 | 0 | 1 | 2 | حداکثر | 104 | 1 | 10 | 37 | 15 | 15 | 23 |
در جدول فوق که براساس میانگین سرعت تنظیم شده است، لرستان کمترین میانگین سرعت و تهران-محمدیه(زوج) بیشترین میانگین سرعت را دارا میباشد. میانگین سرعت کل نواحی 81 است. میانگین افتادگی در نواحی مراغه-صوفیان، مشهد-سرخس، شمال غرب، خراسان(فرد)، آپرین-بهرام-ملکی، اصفهان، تهران-کهندژ، تهران-گرمسار(فرد)، شرق، یزد-کرمان، هرمزگان، تهران-گرمسار(زوج)، خراسان(زوج)، شمال شرق(زوج)، شمال شرق(فرد)، تهران-محمدیه(فرد)، بادرود-چادرملو و تهران-محمدیه(زوج) دارای کمترین مقدار میباشند. میانگین افتادگی در نواحی لرستان، اراک، صوفیان-جلفا، شمال، صوفیان-رازی، جنوب دارای بیشترین مقدار میباشند. میانگین عرض خط در نواحی مشهد-سرخس، جنوب، خراسان(فرد)، آپرین-بهرام-ملکی، تهران-کهندژ، تهران-گرمسار(فرد)، شرق، هرمزگان، خراسان(زوج)، شمال شرق(زوج)، شمال شرق(فرد)، تهران-محمدیه(فرد) و تهران-محمدیه(زوج) دارای کمترین مقدار میباشد. میانگین عرض خط در ناحیه لرستان دارای بیشترین مقدار است. میانگین بربلندی در نواحی یزد-کرمان و خراسان(زوج) دارای کمترین مقدار است. میانگین بربلندی در ناحیه شمال دارای بیشترین مقدار است. میانگین شتاب جانبی در نواحی جنوب، خراسان(فرد)، تهران-کهندژ، تهران-گرمسار(فرد)، تهران-گرمسار(زوج)، خراسان(زوج)، شمال شرق(زوج) و تهران-محمدیه(زوج) دارای کمترین مقدار میباشد. میانگین شتاب جانبی در ناحیه صوفیان-رازی دارای بیشترین مقدار میباشد. میانگین شتاب قائم در نواحی لرستان، اراک، صوفیان-جلفا، شمال، مشهد-سرخس، جنوب، شمال غرب، خراسان(فرد)، آپرین-بهرام-ملکی، اصفهان، تهران-کهندژ، تهران-گرمسار(فرد)، شرق، یزد-کرمان، هرمزگان، تهران-گرمسار(زوج)، خراسان(زوج)، شمال شرق(زوج)، شمال شرق(فرد)، تهران-محمدیه(فرد) و تهران-محمدیه(زوج) دارای کمترین مقدار میباشند. میانگین شتاب قائم در ناحیه صوفیان-رازی دارای بیشترین مقدار میباشد. میانگین برآیند شتاب در نواحی مشهد-سرخس، شمال غرب، اصفهان، تهران-کهندژ، شرق، هرمزگان، تهران-گرمسار(زوج)، خراسان(زوج)، شمال شرق(زوج)، تهران-محمدیه(فرد) و تهران-محمدیه(زوج) دارای کمترین مقدار میباشند. میانگین برآیند شتاب در ناحیه صوفیان-رازی دارای بیشترین مقدار میباشد. جدول 6-14. مشخصات میانگین وزندار نامنظمی هندسی خطوط ایران | میانگین وزندار نامنظمی دیلم | میانگین وزندار نامنظمی افتادگی | میانگین وزندار نامنظمی عرض خط | میانگین وزندار نامنظمی بربلندی | میانگین وزندار نامنظمی پیچش 3.2 متری | میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری | میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10 متری | میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی | میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم | میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب | حداقل | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | لرستان | 5 | 4 | 4 | 9 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | اراک | 4 | 4 | 3 | 6 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | صوفیان-جلفا | 6 | 4 | 3 | 8 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | شمال | 2 | 3 | 2 | 9 | 2 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | مراغه-صوفیان | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | مشهد-سرخس | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | صوفیان-رازی | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | جنوب | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | شمال غرب | 3 | 2 | 2 | 7 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | خراسان(فرد) | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | آپرین-بهرام-ملکی | 6 | 3 | 2 | 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | مجموع | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | اصفهان | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | تهران-کهندژ | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | تهران-گرمسار(فرد) | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | شرق | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | یزد-کرمان | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | هرمزگان | 4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | تهران-گرمسار زوج | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | خراسان(زوج) | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | شمال شرق(زوج) | 5 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | شمال شرق(فرد) | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | تهران-محمدیه(فرد) | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | بادرود-چادرملو | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | تهران-محمدیه ( زوج) | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | حداکثر | 6 | 4 | 4 | 9 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 |
این جدول نیز، براساس سرعت مرتب شده است. میانگین وزندار نامنظمی دیلم در ناحیه تهران-محمدیه(زوج) دارای کمترین مقدار و در نواحی صوفیان-جلفا و آپرین-بهرام-ملکی دارای بیشترین مقدار میباشد. میانگین وزندار نامنظمی افتادگی در ناحیه هرمزگان دارای کمترین مقدار و در نواحی لرستان، اراک، صوفیان-جلفا و جنوب دارای بیشترین مقدار میباشد. میانگین وزندار نامنظمی عرض خط در نواحی شرق، خراسان(زوج)، تهران-محمدیه(فرد) و تهران-محمدیه(زوج) دارای کمترین مقدار میباشند. میانگین وزندار نامنظمی عرض خط در ناحیه لرستان دارای بیشترین مقدار میباشد. میانگین وزندار نامنظمی بربلندی در نواحی هرمزگان، خراسان(زوج) و بادرود-چادرملو دارای کمترین مقدار میباشند. میانگین وزندار نامنظمی بربلندی در نواحی لرستان و شمال دارای بیشترین مقدار میباشند. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 3.2 متری در نواحی خراسان(فرد)، آپرین-بهرام-ملکی، تهران-کهندژ، شرق، هرمزگان، خراسان(زوج)، شمال شرق(زوج)، شمال شرق(فرد)، تهران-محمدیه(فرد)، بادرود-چادرملو و تهران-محمدیه(زوج) دارای کمترین مقدار میباشند. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 3.2 متری در نواحی لرستان، صوفیان-جلفا و جنوب دارای بیشترین مقدار میباشند. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری در ناحیه هرمزگان دارای کمترین مقدار میباشد. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری در نواحی لرستان، اراک و صوفیان-جلفا دارای بیشترین مقدار میباشند. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10 متری در ناحیه شمال شرق(زوج) دارای کمترین مقدار میباشد. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10متری در نواحی لرستان و شمال دارای بیشترین مقدار میباشند. میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی در نواحی لرستان، مراغه-صوفیان، مشهد-سرخس، صوفیان-رازی، شمال غرب، خراسان(فرد)، اصفهان، تهران-کهندژ، تهران-گرمسار(فرد)، شرق، هرمزگان، تهران-گرمسار(زوج)، خراسان(زوج)، شمال شرق(زوج)، شمال شرق(فرد)، تهران-محمدیه(فرد)، بادرود-چادرملو و تهران-محمدیه(زوج) دارای مقدار کمتری میباشند. میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی در نواحی اراک، صوفیان-جلفا، شمال، جنوب، آپرین-بهرام-ملکی، یزد-کرمان دارای بیشترین مقدار میباشند. میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم در نواحی شمال غرب، هرمزگان، خراسان(زوج)، شمال شرق(زوج) و بادرود-چادرملو دارای کمترین مقدار میباشند. میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم در نواحی لرستان، اراک، صوفیان-جلفا، شمال، مراغه-صوفیان، مشهد-سرخس، صوفیان-رازی، جنوب، خراسانم(فرد)، آپرین-بهرام-ملکی، اصفهان، تهران-کهندژ، تهران-گرمسار(فرد)، شرق، یزد-کرمان، تهران-گرمسار(زوج)، شمال شرق(فرد)، تهران-محمدیه(فرد) و تهران-محمدیه(زوج) دارای بیشترین مقدار میباشند. میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب در نواحی لرستان، مشهد-سرخس، صوفیان-رازی، شمال غرب، خراسان(فرد)، اصفهان، تهران-کهندژ، تهران-گرمسار(فرد)، شرق، یزد-کرمان، هرمزگان، تهران-گرمسار(زوج)، خراسان(زوج)، شمال شرق(زوج) ، شمال شرق(فرد)، تهران-محمدیه(فرد)، بادرود-چادرملو و تهران-محمدیه(زوج) دارای کمترین مقدار میباشند. میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب در نواحی اراک، صوفیان-جلفا، شمال، مراغه-صوفیان، جنوب و آپرین-بهرام-ملکی دارای بیشترین مقدار میباشند. جدول 6-15. وضعیت کلی، وضعیت ایمنی و وضعیت راحتی سفر شبکه راهآهن وضعیت کل | عدم ایمنی | عدم راحتی سفر | صوفیان-جلفا | صوفیان-جلفا | صوفیان-جلفا | اراک | لرستان | جنوب | لرستان | اراک | اراک | شمال | شمال | شمال | جنوب | جنوب | آپرین-بهرام-ملکی | صوفیان-رازی | صوفیان-رازی | تهران-گرمسار(فرد) | مراغه-صوفیان | مراغه-صوفیان | صوفیان-رازی | آپرین-بهرام-ملکی | آپرین-بهرام-ملکی | مراغه-صوفیان | تهران-گرمسار(فرد) | شمال غرب | یزد-کرمان | یزد-کرمان | مجموع | لرستان | مجموع | مشهد-سرخس | شرق | مشهد-سرخس | خراسان(فرد) | مجموع | خراسان(فرد) | اصفهان | خراسان(فرد) | شمال غرب | یزد-کرمان | تهران-کهندژ | اصفهان | تهران-گرمسار(فرد) | شمال شرق(فرد) | شرق | تهران-گرمسار(زوج) | مشهد-سرخس | تهران-گرمسار(زوج) | شرق | تهران-گرمسار(زوج) | تهران-کهندژ | تهران-کهندژ | اصفهان | شمال شرق(فرد) | شمال شرق(زوج) | تهران-محمدیه(زوج) | شمال شرق(زوج) | شمال شرق(فرد) | تهران-محمدیه(فرد) | بادرود-چادرملو | بادرود-چادرملو | شمال غرب | تهران-محمدیه(فرد) | خراسان(زوج) | شمال شرق(زوج) | تهران-محمدیه(زوج) | هرمزگان | بادرود-چادرملو | خراسان(زوج) | تهران-محمدیه(فرد) | خراسان(زوج) | هرمزگان | تهران-محمدیه(زوج) | هرمزگان |
در جدول 6-15 وضعیت راحتی سفر، وضعیت ایمنی و وضعیت کل شبکه راهآهن آورده شده است. این جدول با استفاده از میانگین وزندار نامنظمی دیلم، افتادگی، عرض خط، بربلندی، پیچش 3.2 متری، پیچش 5 متری، پیچش 10 متری و شتاب جانبی و شتاب قائم و برآیند شتاب، تنظیم شده است. از نظر راحتی سفر، نواحی صوفیان-جلفا، جنوب، اراک، شمال، آپرین-بهرام-ملکی، تهران-گرمسار(فرد)، صوفیان-رازی، مراغه-صوفیان، یزد-کرمان، لرستان و شرق دارای راحتی کمتری نسبت به میانگین کل شبکه هستند. نواحی خراسان(فرد)، تهران-کهندژ، شمال شرق(فرد)، مشهد-سرخس، تهران-گرمسار(زوج)، اصفهان، تهران-محمدیه(زوج)، تهران-محمدیه(فرد)، شمال غرب، شمالشرق(زوج)، بادرود-چادرملو، خراسان(زوج) و هرمزگان دارای راحتی بالاتری نسبت به میانگین کل شبکه میباشند. نواحی صوفیان-جلفا، لرستان، اراک، شمال، جنوب، صوفیان-رازی، مراغه-صوفیان، آپرین-بهرام-ملکی و شمال غرب دارای ایمنی پایینتری نسبت به میانگین کل شبکه هستند. نواحی مشهد-سرخس، خراسان(فرد)، اصفهان، یزد-کرمان، تهران-گرمسار(فرد)، تهران-گرمسار(زوج)، شرق، تهران-کهندژ، شمال شرق(زوج)، شمال شرق(فرد)، بادرود-چادرملو، خراسان(زوج)، هرمزگان، تهران-محمدیه(فرد) و تهران-محمدیه(زوج) دارای ایمنی بالاتری نسبت به میانگین کل شبکه هستند. نواحی صوفیان-جلفا، اراک، شمال، جنوب، صوفیان-رازی، مراغه-صوفیان، آپرین-بهرام-ملکی، تهران-گرمسار(فرد)، یزد-کرمان در کل، وضعیت بدتری نسبت به کل شبکه دارند. نواحی مشهد-سرخس، خراسان(فرد)، شمال غرب، اصفهان، شرق، تهران-گرمسار(زوج)، تهران-کهندژ، شمال شرق(فرد)، شمال شرق(زوج)، بادرود-چادرملو، تهران-محمدیه(فرد)، تهران-محمدیه(زوج)، خراسان(زوج) و هرمزگان، در کل، وضعیت بهتری نسبت به کل شبکه دارند. |