[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
هشتمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: تهران ::

  ناحیه تهران

  اداره کل مربوط به این ناحیه هم جوار ادارات کل راه‌آهن شمال، شمال غرب، شمال شرق و اراک می‌باشد. مرز آن با ناحیه شمال غرب ایستگاه زیاران، با اداره کل اراک ایستگاه های پل و سپر رستم (دریاچه) و با ادارات کل شمال و شمال شرق ایستگاه گرمسار می‌باشد. این ناحیه شامل سی و دو ایستگاه می‌باشد که خطوط ریلی تحت پوشش آن به لحاظ تقسیمات کشوری شامل بخشهایی از تهران، قزوین، مرکزی و سمنان می‌باشد. مرکز اداره کل این ناحیه در شهر تهران می‌باشد. طول خطوط اصلی تحت پوشش آن 867.5 کیلومتر بوده و شامل 8 خط فرعی، صنعتی و تجاری می‌باشد. تهران، کرج، ورامین، ری، زرند و ساوه از جمله شهرهای مهم واقع در مسیر خطوط تحت پوشش این ناحیه می‌باشند. مراکز صنعتی و عمده بار در این ناحیه عبارتند از: شرکت نفت، بوتان گاز، ایران گاز، ایران خودرو، سایپا، گمرک شهریار، شهر صنعتی ساوه (کاوه)، پروفیل ساوه، شهرک صنعتی پرندک، سیمان آبیک، سازمان غله، بهشهر، تراورس بتنی کرج و...

  جدول 1-17. نرخ نسبی زوال در بلاک­های ناحیه تهران

  اداره کل

  بلاک

  نرخ نسبی زوال

  بلاک

  نرخ نسبی زوال

  فرد

  زوج

  فرد

  زوج

  تهران

  تهران - تپه سفید

  1.26

 

  لشگری - ملکی

  1.05

  1.05

  تپه سفید - اسلامشهر

  1.28

 

  ملکی - کرج

  1.12

  1.04

  اسلامشهر - فرودگاه

  1.10

 

  کرج - کردان

  1.30

 

  فرودگاه - دریاچه

  1.22

 

  کردان - هشتگرد

  1.30

 

  دریاچه - سپررستم

  1.02

 

  هشتگرد - آبیک

  1.42

 

  اسلام شهر - شهریار

  2.06

 

  آبیک - زیاران

  1.45

 

  شهریار - رودشور

  2.29

 

  زیاران - کهن دژ

  1.40

 

  رودشور - پرندک

  2.05

 

  تهران - ری

  1.25

  1.26

  پرندک - خیری پور

  2.14

 

  ری - بهرام

  1.50

  1.24

  خیری پور - کوه پنگ

  2.12

 

  بهرام - ورامین

  1.59

  1.40

  کوه پنگ - انجیلاوند

  1.97

 

  ورامین - پیشوا

  1.46

  1.24

  انجیلاوند - نودژ

  2.12

 

  پیشوا - ابردژ

  1.46

  1.24

  نودژ - پل

  2.01

 

  ابردژ - کویر

  1.39

  1.45

  تهران - نیک پسندی

  1.29

 

  کویر - گرمسار

  1.25

  1.26

  نیک پسندی - لشگری

  1.29

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  جدول 6-28. قطعه‌بندی ناحیه تهران

  موقعیت

  تاریخ

  کیلومترابتدا

  کیلومترانتها

  طول(کیلومتر)

  شماره قطعه

  garmsar(1)

  840818

  0

  8

  8

  101

  garmsar(1)

  840818

  9

  27

  18

  102

  garmsar(1)

  840818

  26

  45

  19

  103

  garmsar(1)

  840818

  44

  53

  9

  104

  garmsar(1)

  840818

  52

  65

  13

  105

  garmsar(1)

  840818

  64

  89

  25

  106

  garmsar(1)

  840818

  88

  113

  25

  107

  garmsar(2)

  840818

  0

  9

  9

  201

  garmsar(2)

  840818

  9

  26

  17

  202

  garmsar(2)

  840818

  26

  43

  17

  203

  garmsar(2)

  840818

  43

  52

  9

  204

  garmsar(2)

  840818

  52

  64

  12

  205

  garmsar(2)

  840818

  64

  87

  23

  206

  garmsar(2)

  840818

  87

  114

  27

  207

  kohandeg

  840905

  0

  13

  13

  1

  kohandeg

  840905

  13

  23

  10

  2

  kohandeg

  840905

  23

  40

  17

  3

  kohandeg

  840905

  40

  75

  35

  4

  kohandeg

  840905

  75

  92

  17

  5

  kohandeg

  840905

  92

  126

  34

  6

  mohammadieh(1)

  840913

  0

  21

  21

  301

  mohammadieh(1)

  840913

  20

  44

  24

  302

  mohammadieh(1)

  840913

  43

  95

  52

  303

  mohammadieh(1)

  840913

  94

  145

  51

  304

  mohammadieh(2)

  840913

  10

  20

  10

  401

  mohammadieh(2)

  840913

  20

  43

  23

  402

  mohammadieh(2)

  840913

  43

  94

  51

  403

  mohammadieh(2)

  840913

  94

  144

  50

  404

 

  مطابق این جدول قطعه شماره 303 با طول 52 متر بیشترین طول، قطعه شماره 101 با طول 8 متر کمترین طول را دارند.

 

  مطابق جدول 6-29 داریم:

  طول پلهای بزرگ قطعات 304و404 ناحیه تهران زیاد است.

  ناحیه تهران، تونل ندارد.

  در قطعات 1و201و4و106، خروج از خط اتفاق افتاده است.

  سرعت متوسط در قطعات 304و404 بالاتر است.

  حداکثرسرعت در قطعه 1 از همه کمتر و در 107 از همه بالاتر است.

  میانگین افتادگی در قطعات 104و1و201و103و3و204 بالاتر است.

  میانگین عرض خط در قطعات 5و207 خیلی بالاتر است. ولی از میانگین شبکه کمتر است.

  جدول 6-29. وضعیت قطعات ناحیه تهران از نظر طول پل، تونل و خروج از خط، سرعت و میانگین پارامترهای هندسی

  میانگین پیچش10

  متری

  میانگین پیچش 5

  متری

  میانگین پیچش3.2

  متری

  میانگین بربلندی

  میانگین افتادگی

  میانگین عرض خط

  سرعت حداکثر

  سرعت متوسط

  طول خروج از خط

  طول تونل

  طول پل بزرگ

  401

  104

  207

  402

  104

  ALL

  1

  1

  1

 

  101

  105

  201

  205

  302

  1

  5

  101

  101

  201

 

  102

  206

  103

  206

  3

  201

  207

  104

  2

  4

 

  104

  106

  204

  204

  204

  103

  6

  3

  104

  106

 

  105

  107

  105

  203

  ALL

  3

  206

  201

  201

 

 

  201

  ALL

  102

  107

  206

  204

  404

  401

  3

 

 

  202

  204

  202

  202

  403

  ALL

  403

  2

  204

 

 

  204

  201

  101

  101

  101

  106

  201

  105

  301

 

 

  106

  103

  203

  106

  104

  101

  102

  103

  ALL

 

 

  203

  207

  106

  102

  106

  105

  Tehran

  204

  103

 

 

  103

  101

  206

  201

  203

  107

  302

  202

  401

 

 

  5

  102

  107

  103

  202

  2

  3

  203

  203

 

 

  206

  104

  205

  104

  207

  203

  107

  102

  105

 

 

  205

  301

  207

  105

  303

  102

  101

  205

  302

 

 

  401

  Tehran

  Tehran

  Tehran

  201

  301

  205

  206

  202

 

 

  -

  202

  ALL

  1

  Tehran

  Tehran

  402

  301

  102

 

 

  207

  203

  401

  401

  102

  207

  4

  106

  Tehran

 

 

  302

  205

  1

  ALL

  107

  304

  106

  302

  205

 

 

  402

  303

  3

  3

  6

  401

  202

  207

  4

 

 

  2

  302

  301

  304

  205

  4

  401

  404

  402

 

 

  4

  3

  2

  301

  2

  6

  301

  6

  206

 

 

  301

  1

  402

  302

  4

  5

  104

  5

  6

 

 

  1

  304

  302

  2

  103

  302

  2

  4

  207

 

 

  6

  6

  6

  402

  1

  402

  303

  304

  106

 

 

  403

  402

  4

  303

  401

  205

  204

  402

  5

 

 

  3

  4

  404

  6

  5

  206

  203

  303

  303

 

 

  107

  5

  403

  404

  304

  303

  105

  403

  107

 

 

  303

  2

  303

  4

  404

  403

  103

  107

  403

 

 

  304

  403

  304

  403

  105

  202

  1

  Tehran

  304

 

 

  404

  404

  5

  5

  301

  404

  304

  ALL

  404

 

 

 

 

  میانگین بربلندی در قطعات 402و302و3و204بالاتر است.

  میانگین پیچش 3.2 متری در قطعات 101 الی 107 و 201 الی 207 بالاتر است.

  میانگین پیچش 5 متری در قطعات 101 الی 107 و 201 الی 207 بالاتر است.

  میانگین پیچش 10 متری در قطعه 401 خیلی بالاتر است.

 

 

 

 

 

  جدول 6-30. وضعیت قطعات ناحیه تهران از نظر میانگین وزندار نامنظمی

  میانگین وزندار نامنظمی برآیند

  شتاب

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10 متری

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش3.2 متری

  میانگین وزندار

  نامنظمی بربلندی

  میانگین وزندار

  نامنظمی عرض خط

  میانگین وزندار

  نامنظمی

  دیلم

  میانگین وزندار

  نامنظمی افتادگی

  میانگین دیلم

  105

  105

  107

  401

  201

  1

  204

  205

  ALL

  105

  201

  103

  207

  204

  105

  204

  201

  401

  401

  2

  1

  101

  207

  103

  106

  301

  1

  204

  301

  206

  201

  103

  205

  104

  104

  105

  103

  101

  105

  104

  ALL

  401

  104

  202

  106

  102

  3

  107

  105

  101

  ALL

  207

  104

  102

  102

  107

  403

  206

  ALL

  104

  104

  203

  201

  105

  101

  106

  102

  303

  401

  106

  103

  103

  201

  102

  Tehran

  204

  104

  204

  304

  104

  104

  301

  102

  207

  202

  204

  201

  105

  1

  203

  5

  102

  ALL

  203

  103

  2

  4

  2

  204

  403

  107

  ALL

  204

  203

  301

  3

  104

  5

  ALL

  206

  5

  6

  201

  201

  401

  ALL

  107

  203

  1

  203

  107

  Tehran

  404

  203

  101

  102

  205

  202

  106

  203

  3

  207

  203

  5

  Tehran

  1

  205

  2

  205

  103

  101

  301

  203

  303

  1

  103

  203

  2

  401

  101

  6

  103

  Tehran

  103

  ALL

  4

  205

  Tehran

  Tehran

  207

  Tehran

  5

  3

  106

  ALL

  404

  Tehran

  6

  207

  202

  202

  1

  3

  301

  107

  Tehran

  6

  106

  207

  303

  3

  Tehran

  102

  204

  6

  4

  3

  304

  301

  102

  205

  207

  3

  6

  Tehran

  206

  207

  401

  3

  206

  403

  5

  107

  107

  105

  101

  106

  202

  1

  301

  204

  404

  6

  106

  206

  206

  105

  102

  6

  302

  4

  2

  202

  304

  206

  106

  2

  4

  202

  403

  402

  206

  205

  101

  206

  6

  6

  4

  107

  207

  404

  403

  2

  ALL

  304

  404

  303

  303

  106

  1

  205

  304

  303

  201

  3

  303

  3

  4

  4

  302

  302

  302

  401

  301

  401

  201

  4

  202

  304

  302

  404

  301

  107

  5

  2

  205

  402

  301

  2

  302

  304

  402

  303

  303

  205

  4

  202

  202

  1

  302

  5

  5

  304

  402

  304

  402

  6

  101

  401

  2

  403

  404

  404

  303

  304

  404

  206

  304

  402

  101

  402

  402

  403

  402

  403

  403

  403

  303

  404

  302

  302

  302

  4

  402

  403

  5

  404

  402

  302

  5

 

  میانگین دیلم در قطعات 201و101 بالاتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی افتادگی در قطعات 105و1و103و104 بالاتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی عرض خط در قطعات 205و401و206 از همه بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی بربلندی در قطعات 204و401و301و104 از همه بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 3.2 متری در قطعات1و201و204و105 بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری در قطعات201و204و1و101 بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10 متری در قطعات401و105و301و103و107 بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی در قطعات107و204و106 بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم در قطعه 105 بسیار بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب در قطعه105 بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی دیلم در قطعات2و201و401و104و105 بسیار بیشتر است. لکن از میانگین شبکه کمتر است.

 

  جدول 6-31. وضعیت سانحه خیزی قطعات ناحیه تهران

  کیلومترابتدا

  کیلومتر انتها

  شماره قطعه

  عدم ایمنی

  عدم راحتی سفر

  شاخص سانحه کل

 

 

  max

  1.78

  1.51

  2.61

  52

  65

  105

  -1.63

  0.61

  -1.01

  44

  53

  104

  -1.34

  -0.18

  -1.52

  43

  52

  204

  -1.44

  -0.24

  -1.67

  0

  13

  1

  -1.30

  -0.48

  -1.78

  26

  45

  103

  -1.63

  -0.18

  -1.81

  0

  9

  201

  -1.51

  -0.70

  -2.21

 

 

  ALL

  -1.72

  -0.64

  -2.36

  0

  8

  101

  -1.64

  -0.90

  -2.54

  9

  27

  102

  -2.23

  -0.39

  -2.62

  10

  20

  401

  -1.81

  -0.81

  -2.62

  0

  21

  301

  -1.85

  -0.80

  -2.65

  13

  23

  2

  -2.02

  -0.74

  -2.77

  26

  43

  203

  -2.20

  -0.58

  -2.77

  23

  40

  3

  -2.25

  -0.58

  -2.83

  87

  114

  207

  -3.04

  -0.21

  -3.24

  64

  89

  106

  -3.27

  -0.26

  -3.53

  88

  113

  107

  -3.42

  -0.24

  -3.66

  52

  64

  205

  -2.96

  -0.94

  -3.90

  9

  26

  202

  -2.89

  -1.11

  -4.01

  64

  87

  206

  -3.46

  -0.72

  -4.19

  92

  126

  6

  -3.53

  -0.79

  -4.33

  40

  75

  4

  -3.68

  -0.95

  -4.63

  75

  92

  5

  -4.06

  -0.68

  -4.74

  20

  44

  302

  -3.71

  -1.43

  -5.14

  43

  95

  303

  -4.40

  -0.90

  -5.30

  20

  43

  402

  -4.38

  -1.39

  -5.77

  43

  94

  403

  -5.02

  -0.76

  -5.78

  94

  145

  304

  -4.82

  -1.01

  -5.83

  94

  144

  404

  -5.06

  -0.96

  -6.02

 

 

  min

  -5.43

  -2.49

  -7.90

دفعات مشاهده: 5030 بار   |   دفعات چاپ: 1978 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 86 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.23 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 4665