[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
هشتمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: شمالشرق ::

  ناحیه شمال شرق

  اداره کل مربوط به این ناحیه هم جوار ادارات کل راه‌آهن تهران و خراسان می‌باشد. مرز آن با ناحیه خراسان ایستگاه جوین و با اداره کل تهران ایستگاه باتری می‌باشد. این ناحیه شامل بیست و هشت ایستگاه می‌باشد که خطوط ریلی تحت پوشش آن به لحاظ تقسیمات کشوری شامل بخشهایی از استانهای خراسان و سمنان می‌باشد. مرکز اداره کل این ناحیه در شهر زنجان می‌باشد. طول خطوط اصلی تحت پوشش آن 1150 کیلومتر با احتساب طول خطوط دوخطه بوده و شامل 8 خط فرعی، صنعتی و تجاری می‌باشد. سمنان، دامغان، شاهرود و بسطام از جمله شهرهای مهم واقع در مسیر خطوط تحت پوشش این ناحیه می‌باشند. مراکز صنعتی و عمده بار در این ناحیه عبارتند از: معادن نمک، شهرکهای صنعتی (دامغان، شاهرود و بسطام) معدن آلومینای جاجرم، مجتمع کشت و صنعت جوین، سیمان شاهرود و...

 

  جدول 1-15. نرخ نسبی زوال در بلاک­های ناحیه شمال­شرق

  اداره کل

  بلاک

  نرخ نسبی زوال

  بلاک

  نرخ نسبی زوال

  فرد

  زوج

  فرد

  زوج

  شمال‌شرق

  گرمسار - یاتری

  1.33

  1.20

  دامغان - زرین

  1.37

  1.22

  یاتری - ده نمک

  1.35

  1.21

  زرین - کلاتخوان

  1.40

  1.27

  ده نمک - سرخدشت

  1.34

  1.21

  کلاتخوان - شاهرود

  1.34

  1.20

  سرخدشت - لاهور

  1.53

  1.39

  شاهرود - بسطام

  1.36

  1.23

  لاهور - بیابانک

  1.34

  1.20

  بسطام - شیرین چشمه

  1.43

  1.32

  بیابانک - سمنان

  1.34

  1.20

  شیرین چشمه - گیلان

  1.45

  1.35

  سمنان - میاندره

  1.46

  1.26

  گیلان - بکران

  1.38

  1.27

  میاندره - آبگرم

  1.50

  1.51

  بکران - جهان آباد

  1.45

  1.19

  آبگرم - گرداب

  1.83

  1.83

  جهان آباد - ابریشم

  1.46

  1.20

  گرداب - هفتخوان

  1.34

  1.34

  ابریشم - جاجرم

  1.20

  1.20

  هفتخوان - لارستان

  1.20

  1.20

  جاجرم - آزادور

  1.21

  1.21

  لارستان - امروان

  1.19

  1.19

  آزادور - سنخواست

  1.21

  1.22

  امروان - سرخده

  1.33

  1.19

  سنخواست - جوین

  1.20

  1.20

  سرخده - دامغان

  1.36

  1.23

  جوین - نقاب

  1.19

  1.19

 

  جدول 6-52. قطعه‌بندی ناحیه شمال شرق (اندازه‌گیری مورخ 5/8/84)

  خط

  کیلومترابتدا

  کیلومترانتها

  طول(کیلومتر)

  شماره قطعه

  fard

  114

  132

  18

  101

  fard

  131

  154

  23

  102

  fard

  153

  165

  12

  103

  fard

  188

  210

  22

  104

  fard

  209

  228

  19

  105

  fard

  227

  247

  20

  106

  fard

  246

  265

  19

  107

  fard

  264

  277

  13

  108

  fard

  276

  293

  17

  109

  fard

  292

  299

  7

  110

  fard

  298

  311

  13

  111

  fard

  310

  334

  24

  112

  fard

  333

  350

  17

  113

  fard

  349

  364

  15

  114

  fard

  363

  387

  24

  115

  fard

  386

  411

  25

  116

  fard

  410

  430

  20

  117

  fard

  429

  450

  21

  118

  fard

  449

  471

  22

  119

  fard

  470

  489

  19

  120

  fard

  488

  509

  21

  121

  fard

  508

  532

  24

  122

  fard

  531

  551

  20

  123

  fard

  550

  573

  23

  124

  fard

  572

  610

  38

  125

  zoj

  114

  153

  39

  201

  zoj

  153

  167

  14

  202

  zoj

  167

  188

  21

  203

  zoj

  188

  209

  21

  204

  zoj

  209

  227

  18

  205

  zoj

  227

  262

  35

  206

  zoj

  262

  276

  14

  207

  zoj

  276

  298

  22

  208

  zoj

  298

  333

  35

  209

  zoj

  333

  363

  30

  210

  zoj

  363

  386

  23

  211

  zoj

  386

  429

  43

  212

  zoj

  429

  470

  41

  213

  zoj

  470

  508

  38

  214

  zoj

  572

  612

  40

  215

  zoj

  612

  655

  43

  216

 

  مطابق این جدول قطعه شماره 216 با طول 43 متر بیشترین طول، قطعه شماره 110 با طول 7 متر کمترین طول را دارند.

  جدول 6-53. وضعیت قطعات ناحیه شمال شرق از نظر درجه حرارت، طول پل، تونل و خروج از خط، سرعت و میانگین پارامترهای هندسی

  میانگین پیچش10

  متری

  میانگین پیچش5

  متری

  میانگین پیچش3.2

  متری

  میانگین بربلندی

  میانگین افتادگی

  میانگین عرض خط

  سرعت حداکثر

  سرعت متوسط

  طول خروج از خط

  طول تونل

  طول پل بزرگ

  میانگین درجه حرارت

  101

  107

  103

  110

  ALL

  107

  207

  207

  205

 

  110

  117

  108

  213

  102

  108

  125

  118

  111

  111

  202

 

  103

  116

  116

  116

  104

  107

  123

  120

  122

  112

  201

 

  109

  115

  115

  118

  105

  207

  119

  ALL

  123

  110

 

 

  108

  214

  114

  114

  101

  112

  120

  214

  110

  ALL

 

 

  114

  213

  210

  106

  108

  206

  122

  119

  107

  123

 

 

  104

  113

  102

  113

  117

  120

  107

  116

  203

  206

 

 

  115

  111

  207

  110

  109

  203

  121

  110

  205

  122

 

 

  111

  110

  117

  206

  106

  209

  112

  114

  112

  205

 

 

  102

  114

  ALL

  115

  112

  119

  101

  112

  120

  203

 

 

  207

  112

  118

  117

  116

  208

  207

  103

  204

  208

 

 

  113

  215

  107

  111

  111

  111

  110

  111

  115

  119

 

 

  112

  109

  112

  112

  113

  ALL

  209

  117

  206

  202

 

 

  120

  118

  209

  105

  107

  214

  SHS

  108

  216

  120

 

 

  208

  108

  109

  108

  115

  116

  113

  113

  213

  107

 

 

  123

  107

  110

  203

  114

  213

  102

  SHS

  119

  204

 

 

  101

  216

  SHS

  109

  110

  109

  104

  203

  208

  113

 

 

  105

  101

  103

  101

  118

  SHS

  216

  210

  105

  109

 

 

  204

  102

  104

  104

  SHS

  106

  214

  215

  113

  125

 

 

  122

  106

  106

  102

  ALL

  212

  105

  101

  212

  114

 

 

  202

  104

  211

  103

  213

  118

  117

  106

  116

  115

 

 

  212

  105

  206

  205

  209

  121

  208

  121

  125

  SHS

 

 

  121

  SHS

  111

  212

  210

  102

  106

  213

  214

  212

 

 

  211

  103

  203

  204

  206

  215

  114

  206

  114

  210

 

 

  119

  119

  208

  SHS

  211

  114

  124

  124

  121

  118

 

 

  124

  209

  119

  201

  208

  117

  206

  115

  102

  105

 

 

  107

  120

  216

  207

  212

  101

  118

  216

  202

  216

 

 

  106

  125

  113

  209

  207

  115

  103

  211

  209

  121

 

 

  210

  208

  105

  208

  205

  103

  213

  212

  210

  103

 

 

  216

  121

  202

  211

  203

  125

  212

  202

  211

  213

 

 

  205

  124

  205

  202

  204

  211

  115

  109

  103

  116

 

 

  213

  210

  120

  210

  201

  204

  205

  208

  124

  201

 

 

  209

  211

  212

  120

  202

  201

  109

  207

  118

  214

 

 

  203

  122

  204

  119

  120

  104

  210

  201

  106

  102

 

 

  206

  123

  201

  ALL

  119

  113

  202

  204

  215

  124

 

 

  201

  ALL

  213

  214

  214

  124

  111

  123

  104

  209

 

 

  125

  212

  214

  121

  121

  205

  116

  205

  201

  211

 

 

  215

  207

  125

  124

  124

  105

  203

  122

  117

  101

 

 

  214

  201

  215

  125

  125

  210

  215

  105

  101

  215

 

 

 

  206

  122

  123

  123

  202

  211

  102

  108

  106

 

 

 

  205

  123

  122

  122

  122

  204

  209

  109

  108

 

 

 

  204

  121

  216

  215

  216

  108

  104

 

  117

 

 

 

  202

  124

  215

  216

  123

  201

  125

 

  104

 

 

 

  203

 

  میانگین درجه حرارت قطعه 117 از همه کمتر و قطعه 203 از همه بیشتر است.

  طول پلهای بزرگ قطعه 214 ناحیه شمال شرق بسیار زیاد است.

  ناحیه شمال شرق، تونل ندارد.

  در قطعه 205و202و201، خروج از خط اتفاق افتاده است.

  سرعت متوسط در قطعه 207 از همه کمتر و در قطعه 117و104 بالاتر است. میانگین سرعت از شبکه بیشتر است.

  حداکثرسرعت در قطعه 207 از همه کمتر و در 108و109 از همه بالاتر است. و برابر حداکثر شبکه است.

  میانگین افتادگی در قطعه 125بالاتر است. و کلا از میانگین شبکه کمتر است.

  میانگین عرض خط در قطعات 107و118و120 خیلی بالاتر است. و کلا از میانگین کمتر است.

  میانگین بربلندی در قطعات 110و108و107و207 بسیاربیشتر است.

  میانگین پیچش 3.2 متری در قطعه 101 الی 118 بسیار بالاتر است.

  میانگین پیچش 5 متری در قطعه 107بسیاربالاترودر قطعات 121 الی125و 214 الی216 بسیارکمتراست.

  میانگین پیچش 10 متری در قطعه 101 بسیاربالاتر است.

 

  با توجه به جدول 6-54 داریم:

  میانگین دیلم قطعه 206و207 بسیاربیشتراست.

  میانگین وزندار نامنظمی افتادگی درقطعات 123و122و125 از همه بسیاربیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی عرض خط در قطعه 212و120و107 از همه بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی بربلندی در قطعات 214و120و213و119 از همه بیشتراست.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 3.2 متری در قطعه 107 بسیاربیشتر است. و از میانگین شبکه کمتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری در قطعه 122و123 بسیار بیشتر است. و از میانگین شبکه کمتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10 متری در قطعه 123و104 بسیار بیشتر است. و از میانگین شبکه کمتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی در قطعه107 بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم در قطعات 123و122 بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب در قطعات 122و123 بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی دیلم در قطعه 120و123و122و119 بیشتر است.

 

 

  جدول 6-54. وضعیت قطعات ناحیه شمال شرق از نظر میانگین وزندار نامنظمی

  میانگین وزندار نامنظمی برآیند

  شتاب

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش10 متری

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش3.2 متری

  میانگین وزندار

  نامنظمی بربلندی

  میانگین وزندار

  نامنظمی عرض خط

  میانگین وزندار

  نامنظمی

  دیلم

  میانگین وزندار

  نامنظمی افتادگی

  میانگین دیلم

  123

  123

  107

  ALL

  123

  ALL

  214

  212

  120

  123

  207

  122

  122

  108

  123

  122

  107

  120

  120

  123

  122

  206

  119

  125

  110

  104

  125

  105

  213

  107

  122

  125

  120

  120

  215

  106

  125

  119

  106

  119

  ALL

  119

  ALL

  107

  107

  216

  212

  106

  ALL

  113

  107

  119

  125

  120

  119

  125

  102

  120

  107

  120

  104

  206

  204

  121

  119

  203

  121

  211

  207

  113

  202

  108

  ALL

  202

  212

  102

  110

  213

  117

  119

  101

  207

  112

  203

  118

  202

  124

  116

  101

  213

  121

  105

  121

  118

  121

  121

  206

  113

  106

  106

  113

  213

  102

  212

  114

  106

  203

  203

  104

  118

  214

  212

  206

  117

  124

  101

  205

  122

  211

  117

  209

  212

  124

  214

  122

  211

  111

  212

  123

  213

  SHS

  117

  102

  214

  209

  114

  107

  102

  118

  116

  124

  103

  111

  ALL

  101

  101

  118

  206

  110

  207

  205

  214

  105

  103

  215

  120

  203

  SHS

  205

  109

  105

  213

  216

  121

  112

  SHS

  SHS

  123

  108

  SHS

  103

  209

  211

  215

  101

  101

  207

  103

  ALL

  120

  213

  115

  116

  114

  204

  115

  104

  113

  104

  122

  103

  214

  SHS

  SHS

  117

  207

  114

  113

  117

  ALL

  SHS

  119

  215

  117

  110

  201

  209

  216

  108

  108

  121

  102

  115

  216

  116

  114

  103

  210

  212

  109

  216

  115

  215

  212

  106

  123

  210

  SHS

  205

  106

  102

  211

  114

  116

  116

  105

  122

  104

  207

  201

  107

  115

  110

  116

  111

  124

  113

  207

  108

  125

  208

  118

  105

  116

  107

  104

  121

  104

  119

  202

  101

  ALL

  112

  114

  124

  119

  112

  109

  209

  125

  101

  115

  SHS

  116

  SHS

  104

  209

  211

  211

  210

  202

  111

  206

  107

  211

  208

  209

  118

  118

  202

  203

  212

  112

  106

  114

  202

  ALL

  103

  106

  125

  112

  114

  211

  125

  208

  118

  213

  214

  114

  210

  210

  110

  112

  120

  204

  113

  106

  215

  213

  206

  105

  208

  111

  118

  215

  211

  104

  105

  207

  121

  115

  202

  113

  215

  101

  121

  208

  112

  101

  210

  212

  118

  110

  216

  209

  102

  206

  123

  124

  112

  214

  125

  111

  108

  202

  207

  204

  213

  122

  102

  104

  204

  210

  210

  112

  103

  213

  108

  205

  215

  214

  113

  110

  123

  112

  206

  124

  210

  208

  216

  103

  209

  102

  206

  204

  105

  208

  114

  214

  111

  214

  216

  105

  108

  205

  122

  203

  111

  117

  216

  103

  209

  113

  109

  116

  111

  201

  202

  207

  109

  205

  115

  124

  102

  111

  117

  108

  124

  208

  204

  105

  206

  110

  210

  201

  215

  103

  209

  205

  109

  203

  201

  203

  116

  203

  124

  108

  115

  109

  202

  204

  109

  115

  204

  117

  208

  117

  210

  110

  208

  211

  201

  201

  204

  208

  201

  204

  115

  216

  109

  203

  215

  205

  205

  205

  201

  109

  201

  109

  110

  111

  201

  216

 

  جدول 6-55. وضعیت سانحه خیزی قطعات ناحیه شمال شرق

  کیلومترابتدا

  کیلومتر انتها

  شماره قطعه

  عدم ایمنی

  عدم راحتی سفر

  شاخص سانحه کل

 

 

  max

  1.78

  1.51

  2.61

  531

  551

  123

  -1.40

  0.33

  -1.07

  508

  532

  122

  -1.78

  0.25

  -1.53

  470

  489

  120

  -1.75

  -0.27

  -2.02

  449

  471

  119

  -1.79

  -0.31

  -2.10

 

 

  ALL

  -1.72

  -0.64

  -2.36

  572

  610

  125

  -2.22

  -0.59

  -2.82

  262

  276

  207

  -2.32

  -0.61

  -2.93

  246

  265

  107

  -2.82

  -0.27

  -3.09

  386

  429

  212

  -2.64

  -0.52

  -3.16

  488

  509

  121

  -2.70

  -0.58

  -3.28

  429

  470

  213

  -3.11

  -0.51

  -3.62

  227

  262

  206

  -2.76

  -0.93

  -3.69

  470

  508

  214

  -3.32

  -0.64

  -3.97

  292

  299

  110

  -3.48

  -0.63

  -4.11

  153

  167

  202

  -2.78

  -1.34

  -4.11

  167

  188

  203

  -3.04

  -1.14

  -4.18

  310

  334

  112

  -3.18

  -1.03

  -4.21

  298

  311

  111

  -3.29

  -0.99

  -4.29

  227

  247

  106

  -3.74

  -0.68

  -4.41

  333

  350

  113

  -3.57

  -0.92

  -4.49

  363

  386

  211

  -3.58

  -0.92

  -4.50

  349

  364

  114

  -3.47

  -1.18

  -4.65

  429

  450

  118

  -3.50

  -1.17

  -4.67

  550

  573

  124

  -3.56

  -1.15

  -4.71

  114

  132

  101

  -4.02

  -0.69

  -4.71

  612

  655

  216

  -3.79

  -0.95

  -4.73

  131

  154

  102

  -4.04

  -0.76

  -4.80

  572

  612

  215

  -4.05

  -0.79

  -4.84

  298

  333

  209

  -4.02

  -0.95

  -4.97

  386

  411

  116

  -3.98

  -1.00

  -4.97

  209

  228

  105

  -3.57

  -1.42

  -4.99

  209

  227

  205

  -3.15

  -1.87

  -5.02

  333

  363

  210

  -3.81

  -1.25

  -5.06

  276

  298

  208

  -3.70

  -1.38

  -5.09

  153

  165

  103

  -4.00

  -1.17

  -5.17

  188

  210

  104

  -4.07

  -1.14

  -5.21

  363

  387

  115

  -3.95

  -1.28

  -5.22

  264

  277

  108

  -4.43

  -0.80

  -5.23

  188

  209

  204

  -3.58

  -1.68

  -5.26

  410

  430

  117

  -4.46

  -1.12

  -5.57

  276

  293

  109

  -4.33

  -1.62

  -5.95

  114

  153

  201

  -4.36

  -1.86

  -6.23

 

 

  Min

  -5.43

  -2.49

  -7.90

دفعات مشاهده: 4691 بار   |   دفعات چاپ: 1469 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 91 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.22 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 4657