ناحیه لرستان اداره کل مربوط به این ناحیه هم جوار ادارات کل راهآهن جنوب و اراک میباشد. مرز آن با ناحیه جنوب ایستگاه اندیمشک و با اداره کل اراک ایستگاه دورود میباشد. این ناحیه شامل پانزده ایستگاه میباشد که خطوط ریلی تحت پوشش آن به لحاظ تقسیمات کشوری شامل بخشهایی از استانهای خوزستان و لرستان میباشد. مرکز اداره کل این ناحیه در شهراندیمشک میباشد. طول خطوط اصلی تحت پوشش آن 215 کیلومتر با احتساب دو خطه بوده و شامل 9 خط فرعی، صنعتی و تجاری میباشد. اندیمشک و دورود از جمله شهرهای مهم واقع در مسیر خطوط تحت پوشش این ناحیه میباشند. مراکز صنعتی و عمده بار در این ناحیه عبارتند از: معادن شن و ماسه، معدن گچ و سیمان، کارخانه سیمان دورود، شرکت فارسیت، کارخانه صنایع دفاع، معدن گوگرد، بوتان گاز، سیلو، شرکت روغن ساعی، شرکت تراورس و... جدول 1-12. نرخ نسبی زوال در بلاکهای ناحیه لرستان اداره کل | بلاک | نرخ نسبی زوال | بلاک | نرخ نسبی زوال | فرد | زوج | فرد | زوج | لرستان | دورود - قارون | 1.86 | | تنگ پنج - تله زنگ | 1.97 | | قارون - بیشه | 2.01 | | تله زنگ - شهبازان | 2.05 | | بیشه - سپیدشت | 1.99 | | شهبازان - مازو | 1.99 | | سپیدشت - چم سنگر | 2.40 | | مازو - بالارود | 2.02 | | چم سنگر - کشور | 2.08 | | بالارود - گل محک | 1.98 | | کشور - تنگ هفت | 1.94 | | گل محک - دوکوهه | 1.98 | | تنگ هفت - تنگ پنج | 1.97 | | دوکوهه - اندیمشک | 1.41 | |
جدول 6-60. قطعهبندی ناحیه لرستان (اندازهگیری مورخ 5/4/86) کیلومترابتدا | کیلومترانتها | طول(کیلومتر) | شماره قطعه | 466 | 478 | 12 | 1 | 478 | 494 | 16 | 2 | 494 | 507 | 13 | 3 | 507 | 541 | 34 | 4 | 541 | 569 | 28 | 5 | 569 | 585 | 16 | 6 | 588 | 617 | 29 | 7 | 617 | 649 | 32 | 8 | 649 | 674 | 25 | 9 |
مطابق این جدول قطعه شماره 4 با طول 34 متر بیشترین طول، قطعه شماره 1 با طول 12 متر کمترین طول را دارند. مطابق جدول 6-61 موارد زیر دریافت میشوند: میانگین درجه حرارت قطعه 1 از همه کمتر و قطعه 9 از همه بیشتر است. قطعه 2 ناحیه لرستان پل بزرگ دارد. 52524 متر، طول کل تونل ناحیه لرستان است. در قطعه 4و5و8، خروج از خط زیادی اتفاق افتاده است. سرعت متوسط در قطعه 5 از همه کمتر و در قطعه 9 بالاتر است. میانگین سرعت از شبکه کمتر است. حداکثرسرعت در قطعه 5 از همه کمتر و در 9 از همه بالاتر است. و قطعات 1 الی 8 از شبکه خیلی کمتر است. جدول 6-61. وضعیت قطعات ناحیه لرستان از نظر درجه حرارت، طول پل، تونل و خروج از خط، سرعت و میانگین پارامترهای هندسی میانگین پیچش10 متری | میانگین پیچش5 متری | میانگین پیچش3.2 متری | میانگین بربلندی | میانگین افتادگی | میانگین عرض خط | سرعت حداکثر | سرعت متوسط | طول خروج از خط | طول تونل | طول پل بزرگ | میانگین درجه حرارت | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | | 2 | ALL | 4 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | | | 1 | 2 | 2 | ALL | 2 | 7 | 2 | 6 | 6 | 8 | | | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 7 | 2 | 4 | 6 | | | 3 | 8 | LOR | 3 | 8 | 1 | 3 | 4 | 7 | 7 | | | 4 | LOR | 7 | 7 | 7 | 2 | 6 | 3 | LOR | 3 | | | 5 | 7 | 8 | 6 | LOR | 6 | LOR | 7 | 2 | 2 | | | 6 | 6 | 5 | 5 | 5 | LOR | 8 | 8 | 3 | 1 | | | 7 | 5 | 6 | LOR | 6 | 8 | 5 | 9 | 8 | | | | 8 | ALL | 9 | 8 | ALL | 9 | 9 | ALL | 9 | | | | 9 | 9 | ALL | 9 | 9 | ALL | ALL | | ALL | | | | |
میانگین افتادگی در قطعه 4 بالاتر و 9 پایینتر است. و کلا از میانگین شبکه بالاتر است. میانگین عرض خط در قطعات 4و1 خیلی بالاتر است. و کلا از میانگین شبکه خیلی خیلی بالاتر است. میانگین بربلندی در قطعات 4و1 بسیاربیشتر و 9 بسیارکمتر است. و کلا از میانگین شبکه خیلی بالاتر است. میانگین پیچش 3.2 متری در قطعه4و1 بسیار بالاتر است. و کمتر از میانگین شبکه است. میانگین پیچش 5 متری در قطعات 1و4 بسیاربالاتر است. و بیشتر از میانگین شبکه است. میانگین پیچش 10 متری در قطعات 1و4 بسیاربالاتر است. و کلا از میانگین شبکه بیشتر است. جدول 6-62. وضعیت قطعات ناحیه لرستان از نظر میانگین وزندار نامنظمی میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب | میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم | میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی | میانگین وزندار نامنظمی پیچش10 متری | میانگین وزندار نامنظمی پیچش5 متری | میانگین وزندار نامنظمی پیچش3.2 متری | میانگین وزندار نامنظمی بربلندی | میانگین وزندار نامنظمی عرض خط | میانگین وزندار نامنظمی دیلم | میانگین وزندار نامنظمی افتادگی | میانگین دیلم | 9 | 8 | 9 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 8 | 7 | 8 | 3 | 6 | 4 | 1 | 1 | 1 | 7 | 1 | 7 | 9 | 4 | 6 | 5 | 6 | 2 | 5 | 2 | 6 | 2 | 6 | 6 | 7 | 1 | 7 | 7 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ALL | 5 | ALL | 2 | 3 | 3 | 8 | 2 | LOR | LOR | LOR | LOR | ALL | LOR | 7 | 8 | 8 | 7 | LOR | 7 | 8 | 7 | 5 | LOR | 6 | 5 | 1 | LOR | LOR | 6 | 9 | 4 | 6 | 4 | 3 | 3 | 8 | LOR | 1 | 6 | 8 | 8 | 9 | 8 | 3 | 4 | 2 | LOR | 2 | 2 | 5 | 7 | 5 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 6 | 2 | 9 | 1 | 1 | 5 | ALL | ALL | ALL | ALL | ALL | ALL | ALL | ALL |
میانگین دیلم قطعه 4و1 بسیار بیشتر است. و کلا بسیار بیشتر از میانگین شبکه است. میانگین وزندار نامنظمی افتادگی درقطعات 5و7و6 از همه بیشتر است. و کلا بیشتر از میانگین شبکه است. میانگین وزندار نامنظمی عرض خط در قطعه 3و1و5 از همه بیشتر است. و کلا خیلی بیشتر از میانگین شبکه است. میانگین وزندار نامنظمی بربلندی در قطعات 3و1و2و4 از همه بیشتراست. و کلا خیلی بیشتر از میانگین شبکه است. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 3.2 متری در قطعه 3 الی 8 بیشتر است. و از میانگین شبکه خیلی بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری در قطعه 3 الی 8 بیشتر است. و از میانگین شبکه خیلی بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10 متری در قطعه 1 الی 8 بیشتر است. و از میانگین شبکه خیلی بیشتر است. شتاب در لرستان بحرانی نیست زیرا سرعت سیر پایین است. میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی در قطعات9و8 بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم در قطعات5 الی 9 بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب در قطعات 6 الی 9 بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی دیلم قطعات 1 الی 4 بیشتر است. و کلا از میانگین شبکه بسیار بیشتر است. جدول 6-63. وضعیت سانحه خیزی قطعات ناحیه لرستان کیلومترابتدا | کیلومتر انتها | شماره قطعه | عدم ایمنی | عدم راحتی سفر | شاخص سانحه کل | | | max | 1.78 | 1.51 | 2.61 | 588 | 617 | 7 | 1.15 | -0.25 | 0.90 | 494 | 507 | 3 | 1.42 | -0.54 | 0.88 | 617 | 649 | 8 | 1.07 | -0.20 | 0.87 | 507 | 541 | 4 | 1.20 | -0.40 | 0.80 | 569 | 585 | 6 | 1.10 | -0.35 | 0.75 | 649 | 674 | 9 | 0.85 | -0.22 | 0.63 | 541 | 569 | 5 | 1.02 | -0.40 | 0.62 | 478 | 494 | 2 | 1.08 | -0.55 | 0.52 | 466 | 478 | 1 | 1.11 | -0.60 | 0.50 | | | ALL | -1.72 | -0.64 | -2.36 | | | min | -5.43 | -2.49 | -7.90 |
|