[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
هشتمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: خراسان ::

  ناحیه خراسان

  اداره کل مربوط به این ناحیه هم جوار ادارات کل راه‌آهن شمال شرق و شرق می‌باشد. مرز آن با ناحیه شمال شرق ایستگاه نغاب و با اداره کل شرق ایستگاه کاشمر می‌باشد. این ناحیه شامل بیست و دو ایستگاه می‌باشد که خطوط ریلی تحت پوشش آن به لحاظ تقسیمات کشوری شامل بخشهایی از استان خراسان می‌باشد. مرکز اداره کل این ناحیه در شهرمشهد می‌باشد. طول خطوط اصلی تحت پوشش آن 728 کیلومتربا احتساب دو خطه بوده و شامل 11 خط فرعی، صنعتی و تجاری می‌باشد. مشهد، سرخس، فریمان، نیشابور و سبزوار از جمله شهرهای مهم واقع در مسیر خطوط تحت پوشش این ناحیه می‌باشند. مراکز صنعتی و عمده بار در این ناحیه عبارتند از: ایران خودرو، ایران گاز، بوتان گاز، معدن بالاست، مجتمع فولاد خراسان، فولاد طوس، پالایشگاه هاشمی نژاد، کارخانه های قند (جوین، نیشابور و فریمان)، منطقه ویژه اقتصادی سرخس، انبارهای عمومی گمرک، شرکت بینالود، صادرات و واردات مرز سرخس و....

 

  جدول 1-11. نرخ نسبی زوال در بلاک­های ناحیه خراسان

  اداره کل

  بلاک

  نرخ نسبی زوال

  بلاک

  نرخ نسبی زوال

  فرد

  زوج

  فرد

  زوج

  خراسان

  نقاب - اسفراین

  1.66

  1.17

  تربت - فریمان

  1.37

  1.37

  اسفراین - بیهق

  1.66

  1.17

  فریمان - سلام

  1.21

  1.21

  بیهق - سبزوار

  1.67

  1.18

  سلام - مشهد

  1.82

  1.13

  سبزوار - فردوس

  1.17

  1.17

  شهید مطهری - آزادگان

  1.25

 

  فردوس - عطار

  1.65

  1.17

  آزادگان - شوراک

  1.29

 

  عطار - نیشابور

  1.67

  1.19

  شوراک - مختوم قلی

  1.31

 

  نیشابور - خیام

  1.19

  1.19

  مختوم قلی - مرزداران

  1.37

 

  خیام - کاشمر

  1.21

  1.21

  مرزداران - رباط شرف

  1.49

 

  کاشمر - ابومسلم

  1.24

  1.26

  رباط شرف - گنبدلی

  1.32

 

  ابومسلم - تربت

  1.51

  1.51

  گنبدلی - سرخس

  1.24

 

 

  جدول 6-40. قطعه‌بندی ناحیه خراسان

  موقعیت

  تاریخ

  کیلومترابتدا

  کیلومترانتها

  طول(کیلومتر)

  شماره قطعه

  mashhad_sarakhs

  850317

  888

  901

  13

  1

  mashhad_sarakhs

  850317

  897

  917

  20

  2

  mashhad_sarakhs

  850317

  917

  934

  17

  3

  mashhad_sarakhs

  850317

  934

  956

  22

  4

  mashhad_sarakhs

  850317

  956

  974

  18

  5

  mashhad_sarakhs

  850317

  974

  1000

  26

  6

  mashhad_sarakhs

  850317

  1000

  1002

  2

  7

  trackfard

  850318

  653

  676

  23

  101

  trackfard

  850318

  675

  719

  44

  102

  trackfard

  850318

  718

  762

  44

  103

  trackfard

  850318

  810

  829

  19

  104

  trackfard

  850318

  850

  869

  19

  105

  trackfard

  850318

  868

  904

  36

  106

  trackfard

  850318

  905

  922

  17

  107

  trackzoj

  850318

  655

  695

  40

  201

  trackzoj

  850318

  695

  718

  23

  202

  trackzoj

  850318

  718

  742

  24

  203

  trackzoj

  850318

  742

  765

  23

  204

  trackzoj

  850318

  788

  832

  44

  205

  trackzoj

  850318

  832

  868

  36

  206

  trackzoj

  850318

  886

  906

  20

  207

  trackzoj

  850318

  906

  925

  19

  208

 

  مطابق این جدول قطعه شماره 205 با طول 42 متر بیشترین طول، قطعه شماره 7 با طول 2 متر کمترین طول را دارند.

 

  جدول 6-41. وضعیت قطعات ناحیه خراسان از نظر درجه حرارت، طول پل، تونل و خروج از خط، سرعت و میانگین پارامترهای هندسی

  میانگین پیچش10

  متری

  میانگین پیچش5

  متری

  میانگین پیچش3.2

  متری

  میانگین بربلندی

  میانگین افتادگی

  میانگین عرض خط

  سرعت حداکثر

  سرعت متوسط

  طول خروج از خط

  طول تونل

  طول پل بزرگ

  میانگین درجه حرارت

  2

  6

  ALL

  6

  6

  ALL

  107

  107

 

  5

  7

  107

  3

  ALL

  6

  5

  7

  7

  5

  7

 

  6

  2

  106

  1

  5

  5

  105

  107

  5

  6

  101

 

 

  5

  1

  107

  105

  102

  207

  5

  6

  3

  102

 

 

  105

  105

  7

  207

  7

  106

  1

  3

  4

  6

 

 

  101

  202

  106

  7

  206

  ALL

  ALL

  101

  7

  5

 

 

  6

  201

  4

  4

  105

  7

  101

  102

  101

  3

 

 

  3

  203

  6

  106

  4

  4

  102

  KHR

  1

  2

 

 

  1

  104

  105

  KHR

  101

  206

  4

  205

  102

  1

 

 

  202

  2

  208

  107

  207

  1

  103

  4

  2

  103

 

 

  4

  206

  203

  206

  103

  3

  KHR

  203

  105

  4

 

 

  203

  204

  104

  1

  KHR

  KHR

  105

  2

  104

  106

 

 

  107

  207

  204

  208

  106

  2

  2

  103

  202

  105

 

 

  204

  3

  5

  102

  107

  203

  106

  204

  103

  208

 

 

  104

  208

  202

  3

  3

  204

  3

  105

  106

  ALL

 

 

  106

  5

  207

  103

  1

  208

  207

  206

  203

  KHR

 

 

  207

  4

  103

  101

  208

  104

  104

  106

  204

  206

 

 

  208

  6

  201

  2

  204

  205

  206

  107

  201

  104

 

 

  102

  205

  101

  202

  201

  107

  208

  104

  208

  203

 

 

  206

  7

  102

  201

  202

  103

  205

  207

  205

  204

 

 

  201

  103

  206

  104

  2

  201

  202

  208

  206

  202

 

 

  103

  102

  205

  204

  205

  202

  204

  201

  207

  201

 

 

  205

  101

  KHR

  203

  203

  102

  201

  1

 

  207

 

 

 

 

  ALL

  205

  104

  101

  203

  202

 

  205

 

 

 

 

 

  میانگین درجه حرارت قطعه 107 از همه کمتر و قطعه 101 از همه بیشتر است.

  طول پلهای بزرگ قطعه 205 ناحیه خراسان بسیار زیاد است. و تمام قطعات پل بزرگ دارد.

  قطعه 5و6 ناحیه خراسان(مشهد-سرخس)، تونل دارد.

  در قطعات 1و201و4و106، خروج از خط اتفاق افتاده است.

  سرعت متوسط در قطعه 107 از همه کمتر و در قطعات 207و205 بالاتر است.

  حداکثرسرعت در قطعه 107و5 از همه کمتر و در 207 از همه بالاتر است.

  میانگین افتادگی در قطعات 6و7و107و5و1بالاتر است.

  میانگین عرض خط در قطعات 7و5و6و3 و101و102 خیلی بالاتر است. ولی از میانگین شبکه کمتر است.

  میانگین بربلندی در قطعات 6و5و105 بیشتر است.

  میانگین پیچش 3.2 متری در قطعات 6و5و102و7 بالاتر است. ولی از میانگین شبکه بسیار کمتر است.

  میانگین پیچش 5 متری در قطعات 6و5 بسیار بالاتر است.

  میانگین پیچش 10 متری در قطعات 2و3و1 بالاتر است.

 

  جدول 6-42. وضعیت قطعات ناحیه خراسان از نظر میانگین وزندار نامنظمی

  میانگین وزندار نامنظمی برآیند

  شتاب

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش10 متری

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش3.2 متری

  میانگین وزندار

  نامنظمی بربلندی

  میانگین وزندار

  نامنظمی عرض خط

  میانگین وزندار

  نامنظمی

  دیلم

  میانگین وزندار

  نامنظمی افتادگی

  میانگین دیلم

  107

  107

  7

  107

  107

  107

  6

  7

  KHR

  107

  6

  7

  5

  1

  6

  6

  6

  ALL

  6

  ALL

  6

  ALL

  5

  102

  ALL

  5

  5

  102

  5

  5

  107

  102

  5

  ALL

  7

  4

  ALL

  102

  5

  4

  4

  6

  5

  7

  102

  4

  6

  102

  101

  101

  7

  107

  102

  7

  KHR

  4

  ALL

  207

  101

  ALL

  7

  206

  103

  7

  101

  4

  1

  101

  5

  201

  7

  4

  107

  3

  101

  ALL

  105

  6

  KHR

  206

  7

  4

  ALL

  105

  102

  103

  4

  3

  KHR

  3

  KHR

  4

  KHR

  1

  207

  ALL

  5

  1

  106

  101

  6

  105

  202

  1

  3

  208

  2

  3

  103

  1

  207

  103

  3

  208

  208

  208

  106

  101

  2

  KHR

  207

  3

  1

  106

  KHR

  201

  103

  1

  105

  203

  3

  206

  103

  201

  107

  207

  202

  201

  KHR

  203

  204

  2

  2

  206

  202

  202

  3

  103

  202

  101

  206

  4

  208

  208

  2

  2

  201

  1

  3

  106

  2

  205

  202

  201

  107

  201

  106

  2

  206

  106

  2

  102

  204

  1

  202

  101

  202

  204

  102

  103

  2

  KHR

  3

  KHR

  201

  106

  102

  105

  207

  204

  2

  207

  207

  201

  106

  205

  105

  103

  106

  105

  103

  204

  105

  105

  202

  207

  104

  207

  104

  204

  205

  205

  106

  206

  206

  103

  104

  208

  204

  205

  205

  104

  101

  105

  204

  204

  104

  202

  206

  104

  204

  208

  208

  208

  203

  104

  104

  205

  208

  106

  205

  202

  104

  206

  104

  205

  203

  203

  204

  1

  105

  206

  203

  203

  203

  203

  104

  205

  205

  203

  201

  207

  203

  201

 

  میانگین دیلم در قطعات 6و5 خیلی خیلی بالاتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی افتادگی درقطعات 107و6و102 از همه بسیاربیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی عرض خط در قطعات 7و6و5 از همه بسیاربیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی بربلندی در قطعات 6و5 از همه بسیاربیشتراست.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 3.2 متری در قطعات107و6 بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری در قطعات107و6 بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10 متری در قطعات107و6و5 بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی در قطعات7و1و4 بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم در قطعات 107و5و102 بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب در قطعات 107و7و5 بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی دیلم در قطعات 107و6 بیشتر است.

 

  جدول 6-43. وضعیت سانحه خیزی قطعات ناحیه خراسان

  کیلومترابتدا

  کیلومتر انتها

  شماره قطعه

  عدم ایمنی

  عدم راحتی سفر

  شاخص سانحه کل

 

 

  max

  1.78

  1.51

  2.61

  905

  922

  107

  -0.38

  -0.21

  -0.59

  974

  1000

  6

  -0.36

  -0.63

  -0.99

  1000

  1002

  7

  -0.94

  -0.29

  -1.23

  956

  974

  5

  -1.03

  -0.45

  -1.48

  675

  719

  102

  -1.24

  -0.62

  -1.86

  653

  676

  101

  -1.33

  -0.83

  -2.17

 

 

  ALL

  -1.72

  -0.64

  -2.36

  934

  956

  4

  -1.79

  -0.61

  -2.40

  917

  934

  3

  -2.20

  -0.85

  -3.05

  888

  901

  1

  -2.38

  -0.68

  -3.06

  897

  917

  2

  -2.39

  -1.05

  -3.45

  718

  762

  103

  -2.39

  -1.07

  -3.46

  868

  904

  106

  -3.06

  -1.23

  -4.28

  850

  869

  105

  -3.12

  -1.22

  -4.34

  906

  925

  208

  -2.85

  -1.60

  -4.45

  832

  868

  206

  -3.37

  -1.25

  -4.63

  655

  695

  201

  -3.43

  -1.43

  -4.87

  695

  718

  202

  -3.48

  -1.41

  -4.89

  886

  906

  207

  -3.76

  -1.29

  -5.05

  742

  765

  204

  -4.00

  -1.60

  -5.60

  810

  829

  104

  -3.92

  -1.74

  -5.67

  718

  742

  203

  -4.29

  -1.97

  -6.26

  788

  832

  205

  -4.75

  -1.85

  -6.60

 

 

  min

  -5.43

  -2.49

  -7.90

 

 

دفعات مشاهده: 4269 بار   |   دفعات چاپ: 1320 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 90 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.23 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 4657