[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
هشتمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: جنوب ::

  ناحیه جنوب

  این ناحیه هم جوار ناحیه لرستان می‌باشد. مرز آن با لرستان ایستگاه سبزآب می‌باشد.ا ین نا حیه شامل بیست و چهار ایستگاه می‌باشد که خطو ط ریلی تحت پوشش آن به لحاظ تقسیمات کشوری شامل بخشهایی از استان خوزستان می‌باشد. مرکز اداره کل این ناحیه در شهر اهواز می‌باشد. طول خطوط اصلی تحت پوشش آن 384 کیلومتر بوده و شامل 37 خط فرعی، صنعتی و تجاری می‌باشد. اهواز، خرمشهر، ماهشهر، سر بندر و شوش از جمله شهرهای مهم واقع در مسیر خطوط تحت پوشش این ناحیه می‌باشند. مراکز صنعتی و عمده بار در این ناحیه عبارتند از: مجتمع توسعه نیشکر، اسکله های بندر ا مام و بندر خرمشهر، پالایشگاه آبادان، مجتمع فولاد اهواز، مجتمع پتروشیمی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امام، شرکتهای (کاویان، نورد لوله، گروه ملی، سپنتا و فارسیت) شرکت نفت، بوتان گاز، ایران گاز، سیلوی گندم و...

  جدول 1-9. نرخ نسبی زوال در بلاک­های ناحیه جنوب

  اداره کل

  بلاک

  نرخ نسبی زوال

  بلاک

  نرخ نسبی زوال

  فرد

  زوج

  فرد

  زوج

  جنوب

  اندیمشک - سبزآب

  1.84

 

  قدس - حمید

  1.76

 

  سبزآب - شوش

  1.82

 

  حمید - حسینیه

  1.76

 

  شوش - هفت تپه

  1.81

 

  حسینیه - خرمشهر

  1.76

 

  هفت تپه - میان آب

  1.82

 

  اهواز - کارون

  1.61

 

  میان آب - آهودشت

  1.81

 

  کارون - میاندشت

  2.10

 

  آهودشت - بام دژ

  1.81

 

  میاندشت - خسروی

  1.61

 

  بام دژ - خاور

  1.32

 

  خسروی - گرگر

  1.64

 

  خاور - نظامیه

  1.32

 

  گرگر - سربندر

  1.63

 

  نظامیه - اهواز

  1.44

 

  سربندر - بندرامام

  1.74

 

  اهواز - قدس

  1.75

 

 

 

 

 

 

  جدول 6-32. قطعه‌بندی ناحیه جنوب (اندازه‌گیری 11/7/84)

  کیلومترابتدا

  کیلومترانتها

  طول(کیلومتر)

  شماره قطعه

  675

  705

  30

  1

  706

  720

  14

  2

  720

  751

  31

  3

  751

  799

  48

  4

  812

  818

  6

  5

  819

  831

  12

  6

  833

  851

  18

  7

  851

  888

  37

  8

  888

  925

  37

  9

 

  مطابق این جدول قطعه شماره 4 با طول 48 متر بیشترین طول، قطعه شماره 5 با طول 6 متر کمترین طول را دارند.

  جدول 6-33. وضعیت قطعات ناحیه جنوب از نظر درجه حرارت، طول پل، تونل و خروج از خط، سرعت و میانگین پارامترهای هندسی

  میانگین پیچش10

  متری

  میانگین پیچش5

  متری

  میانگین پیچش3.2

  متری

  میانگین بربلندی

  میانگین افتادگی

  میانگین عرض خط

  سرعت حداکثر

  سرعت متوسط

  طول خروج از خط

  طول تونل

  طول پل بزرگ

  میانگین درجه حرارت

  5

  5

  9

  5

  5

  ALL

  5

  5

 

 

  6

  2

  3

  ALL

  8

  ALL

  3

  6

  6

  6

 

 

  7

  ALL

  ALL

  1

  7

  1

  4

  4

  2

  1

 

 

  9

  1

  4

  4

  6

  2

  1

  3

  1

  2

 

 

  -

  3

  6

  3

  JNB

  9

  JNB

  5

  3

  3

 

 

  8

  4

  9

  2

  4

  JNB

  2

  JNB

  4

  JNB

 

 

  4

  JNB

  JNB

  JNB

  1

  4

  6

  7

  8

  4

 

 

  3

  5

  2

  6

  5

  8

  9

  8

  7

  9

 

 

  1

  6

  1

  9

  3

  3

  ALL

  1

  9

  ALL

 

 

  5

  7

  8

  7

  2

  7

  8

  9

  ALL

  8

 

 

 

  8

  7

  8

  ALL

  6

  7

  2

 

  7

 

 

 

  9

  میانگین درجه حرارت قطعه 2 از همه کمتر و قطعه 9 از همه بیشتر است.

  طول پلهای بزرگ قطعه 5 ناحیه جنوب بسیار زیاد است و ناحیه تهران، تونل ندارد.

  سرعت متوسط در قطعه 5 از همه کمتر و در قطعات 7و8 بالاتر است.

  حداکثرسرعت در قطعه 5 از همه کمتر و در 9 از همه بالاتر است.

  میانگین افتادگی در قطعات 5و3و4و1بالاتر است.

  میانگین عرض خط در قطعات 6و4و3و5 بالاتر است. ولی از میانگین شبکه کمتر است.

  میانگین بربلندی در قطعه 5 بسیاربالاتر است.

  میانگین پیچش 3.2 متری در قطعات 6الی9 بالاتر است. و پیچش، کلا از میانگین شبکه بالاتر است.

  میانگین پیچش 5 متری در قطعه 5 بسیار بالاتر است.

  میانگین پیچش 10 متری در قطعه 5 خیلی بالاتر است.

  جدول 6-34. وضعیت قطعات ناحیه جنوب از نظر میانگین وزندار نامنظمی

  میانگین وزندار نامنظمی برآیند

  شتاب

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش10 متری

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش3.2 متری

  میانگین وزندار

  نامنظمی بربلندی

  میانگین وزندار

  نامنظمی عرض خط

  میانگین وزندار

  نامنظمی

  دیلم

  میانگین وزندار

  نامنظمی افتادگی

  میانگین دیلم

  3

  3

  4

  4

  4

  3

  5

  3

  5

  3

  5

  4

  4

  3

  3

  3

  4

  4

  ALL

  6

  4

  1

  1

  1

  1

  2

  5

  2

  1

  1

  4

  6

  JNB

  2

  2

  2

  5

  2

  1

  3

  4

  3

  1

  3

  JNB

  JNB

  9

  1

  1

  5

  2

  5

  ALL

  5

  6

  9

  9

  JNB

  JNB

  6

  6

  ALL

  2

  1

  2

  2

  6

  6

  ALL

  9

  JNB

  9

  JNB

  6

  JNB

  JNB

  4

  7

  7

  7

  6

  9

  JNB

  6

  JNB

  2

  9

  9

  ALL

  8

  6

  ALL

  7

  7

  9

  9

  9

  ALL

  8

  8

  ALL

  8

  7

  ALL

  8

  7

  7

  8

  7

  7

  5

  5

  5

  8

  8

  ALL

  8

  8

  7

  8

  ALL

 

  میانگین دیلم در قطعه 5 خیلی بالاتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی افتادگی درقطعه 3 از همه بیشتر و در قطعات 7و8 کمتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی عرض خط در قطعه 3 از همه بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی بربلندی در قطعه 5 از همه بیشتر و در 8 از همه کمتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 3.2 متری در قطعات3و4 بیشتر است. و کلا از میانگین شبکه بالاتراست. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری در قطعات3و4 بیشتر است. و 8 کمتراست.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10 متری در قطعات3و4 بیشتر است. و 7و8 کمتراست.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی در قطعات4و3 بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم در قطعات 3و4 بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب در قطعات 3و4 بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی دیلم در قطعات 3 الی 6 بیشتر است.

  جدول 6-35. وضعیت سانحه خیزی قطعات ناحیه جنوب

  کیلومترابتدا

  کیلومتر انتها

  شماره قطعه

  عدم ایمنی

  عدم راحتی سفر

  شاخص سانحه کل

 

 

  max

  1.78

  1.51

  2.61

  751

  799

  4

  1.05

  1.49

  2.53

  720

  751

  3

  0.91

  1.51

  2.42

  675

  705

  1

  0.00

  0.44

  0.44

  706

  720

  2

  -0.03

  0.38

  0.35

  812

  818

  5

  0.20

  -0.65

  -0.44

  819

  831

  6

  -0.17

  -0.35

  -0.53

  888

  925

  9

  -0.82

  0.01

  -0.80

 

 

  ALL

  -1.72

  -0.64

  -2.36

  833

  851

  7

  -2.75

  -0.59

  -3.33

  851

  888

  8

  -2.97

  -0.77

  -3.74

 

 

  min

  -5.43

  -2.49

  -7.90

دفعات مشاهده: 4285 بار   |   دفعات چاپ: 1304 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 85 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.23 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 4657