[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
هشتمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: هرمزگان ::

  ناحیه هرمزگان

  ناحیه هرمزگان هم جوار ناحیه جنوب شرق می‌باشد. مرز آن با اداره کل جنوب شرق ایستگاه جنت آباد می‌باشد. این ناحیه شامل چهل و سه ایستگاه می‌باشد که خطوط ریلی تحت پوشش آن به لحاظ تقسیمات کشوری شامل بخشهایی از استانهای هرمزگان، یزد و کرمان می‌باشد. مرکز اداره کل این ناحیه در شهر بندر عباس می‌باشد. طول خطوط اصلی تحت پوشش آن 691 کیلومتر با احتساب دوخطه بوده و شامل 14 خط فرعی، صنعتی و تجاری می‌باشد. بندرعباس، فین، سیرجان، احمدآباد از جمله شهرهای مهم واقع در مسیر خطوط تحت پوشش این ناحیه می‌باشند. مراکز صنعتی و عمده بار در این ناحیه عبارتند از: اسکله های شهید رجایی و باهنر، پالایشگاه بندرعباس، آلومینیوم المهدی، معدن سنگ آهن گل‌گهر، معدن مس سرچشمه و مدوک و...

  جدول 1-8. نرخ نسبی زوال در بلاک­های ناحیه هرمزگان

  اداره کل

  بلاک

  نرخ نسبی زوال

  بلاک

  نرخ نسبی زوال

  فرد

  زوج

  فرد

  زوج

  هرمزگان

  بافق - اضطراری 25

  1.46

 

  قره تپه - کهه

  1.86

 

  اضطراری 25 - جنت آباد

  1.57

 

  کهه - چاه تر

  2.03

 

  جنت آباد - اضطراری 22

  1.56

 

  چاه تر - تزرج

  2.09

 

  اضطراری 22 - بیاض

  1.51

 

  تزرج - اضطراری 8

  1.95

 

  بیاض - احمدآباد

  2.01

 

  اضطراری 8 - زادمحمود

  1.89

 

  احمدآباد - میمند

  1.66

 

  زادمحمود - اضطراری 6

  2.01

 

  میمند - خاتون آباد

  2.03

 

  اضطراری 6 - فین

  1.83

 

  خاتون آباد - چوران

  2.05

 

  فین - تیکوه

  2.17

 

  چوران - سیرجان

  1.84

 

  تیکوه - انشعاب

  2.02

 

  سیرجان - اضطراری 16

  1.13

 

  انشعاب - مسافری

  1.94

 

  اضطراری 16 - گل گهر

  1.20

 

  انشعاب - مانوری ( اسکله )

  1.75

 

  گل گهر - قره تپه

  1.87

 

 

 

 

 

  جدول 6-64. قطعه‌بندی ناحیه هرمزگان

  کیلومترابتدا

  کیلومترانتها

  طول(کیلومتر)

  شماره قطعه

  871

  882

  11

  1

  882

  920

  38

  2

  920

  955

  35

  3

  955

  969

  14

  4

  969

  1002

  33

  5

  1003

  1058

  55

  6

  1058

  1076

  18

  7

  1076

  1093

  17

  8

  1093

  1123

  30

  9

  1123

  1173

  50

  10

  1173

  1214

  41

  11

  1215

  1246

  31

  12

  1246

  1301

  55

  13

  1301

  1347

  46

  14

  1347

  1372

  25

  15

  1372

  1401

  29

  16

  1401

  1433

  32

  17

  1433

  1468

  35

  18

  1468

  1481

  13

  19

 

  مطابق این جدول قطعه شماره 6 و 13 با طول 55 متر بیشترین طول، قطعه شماره 1 با طول 11 متر کمترین طول را دارند.

 

  از جدول 6-65 داریم:

  میانگین درجه حرارت قطعه 10 از همه کمتر و قطعه 18 از همه بیشتر است.

  طول پلهای بزرگ قطعه 13 ناحیه هرمزگان زیاد است.

  قطعه 15 ناحیه هرمزگان، تونل بسیارزیادی دارد.

  در قطعه 4و1و2، خروج از خط اتفاق افتاده است.

  سرعت متوسط در قطعه 1 از همه کمتر و در قطعه 16 بالاتر است. میانگین سرعت از شبکه بیشتر است.

  حداکثرسرعت در قطعه 1 از همه کمتر و در 13 از همه بالاتر است.

  میانگین افتادگی در قطعات 1و3و19و18بالاتر است. و کلا از میانگین شبکه کمتر است.

  میانگین عرض خط در قطعه 6 خیلی بالاتر است. و کلا از میانگین شبکه کمتر است.

  میانگین بربلندی در قطعات 13و6 بسیاربیشتر و 9 بسیارکمتر است.

  میانگین پیچش 3.2 متری در قطعه 1و2 بسیار بالاتر است. و کلا جز 1و2 از میانگین شبکه کمتر است.

  میانگین پیچش 5 متری در قطعه 13 بالاتر است. و کلا بسیار کمتر از میانگین شبکه است.

  میانگین پیچش 10 متری در قطعه 1 خیلی خیلی خیلی و 2و15 بسیاربسیاربالاتر است.

  جدول 6-65. وضعیت قطعات ناحیه هرمزگان از نظر درجه حرارت، طول پل، تونل و خروج از خط، سرعت و میانگین پارامترهای هندسی

  میانگین پیچش10

  متری

  میانگین پیچش5

  متری

  میانگین پیچش3.2

  متری

  میانگین بربلندی

  میانگین افتادگی

  میانگین عرض خط

  سرعت حداکثر

  سرعت متوسط

  طول خروج از خط

  طول تونل

  طول پل بزرگ

  میانگین درجه حرارت

  1

  ALL

  1

  13

  ALL

  6

  1

  1

  4

  14

  17

  10

  2

  13

  2

  6

  1

  ALL

  9

  ALL

  1

  17

  14

  11

  15

  15

  ALL

  15

  3

  13

  8

  4

  2

  13

  18

  12

  19

  17

  19

  17

  19

  18

  7

  9

 

  18

  15

  9

  13

  6

  18

  14

  18

  19

  2

  8

 

  16

  6

  8

  10

  18

  17

  18

  HMZ

  17

  19

  3

 

  15

  16

  7

  16

  19

  16

  4

  14

  16

  6

  7

 

 

  13

  13

  ALL

  14

  15

  2

  15

  10

  5

  6

 

 

 

  6

  17

  3

  14

  HMZ

  13

  15

  3

  2

 

 

 

  14

  18

  16

  HMZ

  16

  4

  HMZ

  10

  HMZ

 

 

 

  ALL

  HMZ

  HMZ

  13

  ALL

  2

  4

  17

  19

 

 

 

  15

  9

  2

  6

  3

  9

  8

  16

  5

 

 

 

  1

  12

  1

  5

  8

  17

  14

  15

  15

 

 

 

  2

  11

  4

  3

  19

  8

  11

  18

  13

 

 

 

  5

  6

  8

  10

  5

  12

  1

  4

  11

 

 

 

  3

  14

  12

  12

  12

  10

  3

  12

  10

 

 

 

  4

  4

  11

  4

  10

  11

  9

  14

  18

 

 

 

  HMZ

  8

  10

  8

  11

  7

  5

  11

  14

 

 

 

  16

  3

  5

  11

  1

  6

  12

  13

  17

 

 

 

  17

  7

  7

  9

  7

  16

  7

 

  12

 

 

 

  19

  5

  9

  7

  9

  5

  2

 

  16

 

 

 

  18

 

  از جدول 6-66 نیز موارد زیر بدست می‌آیند:

  میانگین دیلم قطعه 1و6و2و13 خیلی خیلی بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی افتادگی درقطعات 9و19 از همه بیشتر است. و کلا از میانگین شبکه خیلی کمتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی عرض خط در قطعه 19و15و13 از همه بیشتر است. وکلا کمتر از میانگین شبکه است.

  میانگین وزندار نامنظمی بربلندی در قطعه 13 از همه بیشتراست. و کلا از میانگین شبکه کمتر است. این پارامتر در قطعه شماره 5 کمترین است.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 3.2 متری در قطعه 14و8 بیشتر است. و از میانگین شبکه کمتر است. این پارامتر در قطعه 5 کمترین است.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری در قطعه 14و8 بیشتر است. و از میانگین شبکه کمتر است. این پارامتر باز هم در قطعه 5 کمترین است.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10 متری در قطعه 19 بیشتر است. و از میانگین شبکه کمتر است. این پارامتر در قطعه 5 کمترین مقدار ار دارا می‌باشد.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی در قطعات14و13 بیشتر است. و از میانگین شبکه کمتر است. این پارامتر در قطعات 1 و 5 کمترین مقدار را دارا است.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم در قطعات 8و9و14 بیشتر است. و از میانگین شبکه کمتر است. در قطعات 5 و 15 کمترین مقدار این پارامتر را داریم.

  میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب در قطعات 14و13 بیشتر است. و از میانگین شبکه کمتر است. این پارامتر در قطعات 1 و 5 کمترین مقدار را دارد.

  میانگین وزندار نامنظمی دیلم 19و8 بسیار بیشتر است. و جز 19 و8، از میانگین شبکه کمتر است. باز هم قطعه شماره 5 کمترین مقدار را دارا می‌باشد.

 

  جدول 6-66. وضعیت قطعات ناحیه هرمزگان از نظر میانگین وزندار نامنظمی

  میانگین وزندار نامنظمی برآیند

  شتاب

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش10 متری

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری

  میانگین­وزندار نامنظمی پیچش3.2 متری

  میانگین وزندار

  نامنظمی بربلندی

  میانگین وزندار

  نامنظمی عرض خط

  میانگین وزندار

  نامنظمی

  دیلم

  میانگین وزندار

  نامنظمی افتادگی

  میانگین دیلم

  14

  ALL

  14

  ALL

  ALL

  ALL

  ALL

  19

  19

  ALL

  1

  ALL

  8

  ALL

  19

  14

  14

  13

  15

  HMZ

  9

  6

  13

  9

  13

  14

  8

  8

  3

  13

  8

  19

  HMZ

  18

  14

  18

  8

  19

  19

  6

  ALL

  ALL

  8

  2

  12

  7

  15

  9

  2

  2

  15

  18

  6

  1

  13

  15

  12

  16

  2

  3

  9

  14

  14

  12

  7

  ALL

  17

  19

  12

  7

  HMZ

  7

  2

  16

  5

  HMZ

  15

  10

  2

  10

  12

  9

  3

  18

  17

  13

  14

  19

  16

  18

  2

  3

  7

  10

  17

  6

  15

  3

  17

  19

  11

  19

  18

  10

  4

  HMZ

  HMZ

  10

  2

  5

  11

  10

  17

  1

  11

  11

  19

  12

  11

  6

  4

  8

  13

  11

  11

  4

  18

  11

  8

  4

  18

  10

  2

  HMZ

  HMZ

  10

  1

  12

  1

  9

  18

  12

  9

  HMZ

  4

  4

  HMZ

  18

  1

  10

  4

  7

  11

  3

  9

  3

  8

  4

  12

  15

  8

  11

  3

  4

  11

  4

  1

  3

  13

  6

  6

  16

  3

  14

  10

  7

  7

  6

  6

  6

  15

  13

  12

  2

  9

  15

  14

  3

  16

  9

  15

  13

  17

  4

  7

  2

  13

  8

  6

  17

  7

  16

  17

  16

  9

  5

  16

  16

  18

  1

  15

  5

  17

  16

  HMZ

  7

  10

  17

  17

  16

  5

  5

  1

  5

  5

  5

  5

  1

  1

  5

  12

 

 

 

 

 

 

  جدول 6-67. وضعیت سانحه خیزی قطعات ناحیه هرمزگان

  کیلومترابتدا

  کیلومتر انتها

  شماره قطعه

  عدم ایمنی

  عدم راحتی سفر

  شاخص سانحه کل

 

 

  max

  1.78

  1.51

  2.61

 

 

  ALL

  -1.72

  -0.64

  -2.36

  1076

  1093

  8

  -3.10

  -1.16

  -4.26

  1468

  1481

  19

  -3.13

  -1.29

  -4.42

  1093

  1123

  9

  -3.46

  -1.36

  -4.81

  920

  955

  3

  -3.55

  -1.44

  -4.99

  955

  969

  4

  -3.66

  -1.37

  -5.03

  1301

  1347

  14

  -4.20

  -0.90

  -5.10

  871

  882

  1

  -3.40

  -1.73

  -5.13

  882

  920

  2

  -3.86

  -1.30

  -5.16

  1003

  1058

  6

  -3.63

  -1.58

  -5.20

  1058

  1076

  7

  -3.78

  -1.51

  -5.30

  1246

  1301

  13

  -4.39

  -1.24

  -5.62

  1347

  1372

  15

  -4.24

  -1.48

  -5.72

  1433

  1468

  18

  -4.53

  -1.38

  -5.92

  1173

  1214

  11

  -4.76

  -1.59

  -6.35

  1215

  1246

  12

  -4.87

  -1.49

  -6.36

  1123

  1173

  10

  -4.88

  -1.56

  -6.44

  1401

  1433

  17

  -5.33

  -1.74

  -7.08

  1372

  1401

  16

  -5.43

  -1.75

  -7.19

  969

  1002

  5

  -5.41

  -2.49

  -7.90

 

 

  min

  -5.43

  -2.49

  -7.90

 

دفعات مشاهده: 4885 بار   |   دفعات چاپ: 1581 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 111 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.24 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 4657