[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
هشتمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: اصفهان ::

  ناحیه اصفهان

  ناحیه اصفهان، هم جوار ناحیه اراک و جنوب شرق می‌باشد. مرز آن با اداره کل اراک ایستگاه شوراب، با اداره کل جنوب شرق ایستگاه­های ارژنگ و بادرود می‌باشد. این ناحیه شامل سی و هفت ایستگاه می‌باشد که خطوط ریلی تحت پوشش آن به لحاظ تقسیمات کشوری شامل بخشهایی از استانهای یزد، اصفهان و قم می‌باشد. مرکز اداره کل این ناحیه در شهر اصفهان می‌باشد. طول خطوط اصلی تحت پوشش آن 649 کیلومتر بوده و شامل 15 خط فرعی، صنعتی و تجاری می‌باشد. اصفهان و کاشان از جمله شهرهای مهم واقع در مسیر خطوط تحت پوشش این ناحیه می‌باشند. مراکز صنعتی و عمده بار در این ناحیه عبارتند از: مجتمع فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، سیمان سپاهان، پروفیل سپاهان، آهن و فولاد اصفهان، سیمان اصفهان، معادن سنگ، معدن پیر بکران، شرکت نفت، سیلوی گندم، شهرکهای صنعتی (مبارکه، کوهپایه و راوند) و...

  جدول 1-7. نرخ نسبی زوال در بلاک­های ناحیه اصفهان

  اداره کل

  بلاک

  نرخ نسبی زوال

  بلاک

  نرخ نسبی زوال

  فرد

  زوج

  فرد

  زوج

  اصفهان

  شورآب - دهنار

  1.59

 

  آب نیل - دیزیچه

  2.10

 

  دهنار - کاشان

  1.52

 

  دیزیچه - ریز

  1.37

 

  کاشان - سرخ گل

  1.53

 

  ریز - زرین شهر

  1.37

 

  سرخ گل - بادرود

  1.44

 

  سیستان - خیرآباد

  2.04

 

  بادرود - اسپیدان

  2.17

 

  خیرآباد - هرند

  2.04

 

  اسپیدان - آبیازان

  1.82

 

  هرند - مشک

  2.04

 

  آبیازان - رنگان

  2.09

 

  مشک - ورزنه

  2.04

 

  رنگان - گل

  1.75

 

  ورزنه - شیرازکوه

  2.04

 

  گل - چاریسه

  1.68

 

  شیرازکوه - شبنم

  2.04

 

  چاریسه - گرم آباد

  1.99

 

  شبنم - هما

  2.05

 

  گرم آباد - ورتون

  1.75

 

  هما - ساسان

  2.04

 

  ورتون - سیستان

  1.71

 

  ساسان - اشک

  2.16

 

  سیستان - فیروزه

  2.61

 

  اشک - عقدا

  2.08

 

  فیروزه - اصفهان

  2.67

 

  عقدا - ارژنگ

  2.24

 

  اصفهان - ایران کوه

  2.52

 

  ارژنگ - میبد

  2.06

 

  ایران کوه - آب نیل

  2.10

 

 

 

 

 

 

 

  جدول 6-24. قطعه‌بندی ناحیه اصفهان (اندازه‌گیری مورخ 28/3/85)

  کیلومترابتدا

  کیلومترانتها

  طول(کیلومتر)

  شماره قطعه

  216

  277

  61

  1

  280

  310

  30

  2

  310

  342

  32

  3

  342

  383

  41

  4

  383

  423

  40

  5

  423

  452

  29

  6

  489

  507

  18

  7

  508

  525

  17

  8

  525

  572

  47

  9

  508

  547

  39

  10

  572

  603

  31

  11

  603

  618

  15

  12

  618

  635

  17

  13

  635

  662

  27

  14

  662

  678

  16

  15

  678

  696

  18

  16

  مطابق این جدول قطعه شماره 1 با طول 61 متر بیشترین طول، قطعه شماره 12 با طول 15 متر کمترین طول را دارند.

 

  جدول 6-25. وضعیت قطعات ناحیه اصفهان از نظر طول پل، تونل و خروج از خط، سرعت و میانگین پارامترهای هندسی

  میانگین پیچش10

  متری

  میانگین پیچش5

  متری

  میانگین پیچش3.2

  متری

  میانگین بربلندی

  میانگین افتادگی

  میانگین عرض خط

  سرعت حداکثر

  سرعت متوسط

  طول خروج از خط

  طول تونل

  طول پل بزرگ

  1

  5

  2

  5

  5

  5

  6

  5

  1

  12

  12

  2

  14

  10

  4

  4

  4

  5

  6

  4

  15

  15

  ALL

  ALL

  8

  14

  6

  6

  4

  4

  2

  16

  16

  3

  15

  9

  15

  ALL

  7

  7

  7

  -

  10

  10

  ESF

  4

  3

  10

  14

  ALL

  16

  16

  12

  13

  13

  5

  6

  16

  16

  7

  ESF

  10

  15

  15

  7

  7

  14

  ESF

  11

  6

  15

  8

  12

  10

  16

  11

  11

  15

  7

  ALL

  ALL

  ESF

  14

  8

  8

  10

  9

  9

  4

  10

  15

  ESF

  10

  9

  11

  14

  13

  14

  14

  10

  12

  12

  2

  12

  16

  15

  12

  7

  6

  6

  6

  1

  14

  12

  16

  15

  14

  13

  11

  8

  8

  9

  13

  ESF

  9

  8

  12

  13

  11

  9

  3

  3

  7

  8

  4

  8

  13

  10

  9

  9

  14

  1

  1

  13

  2

  5

  11

  11

  11

  2

  2

  6

  2

  2

  16

  16

  6

  1

  1

  13

  3

  ALL

  8

  4

  5

  8

  11

  7

  3

  9

  1

  1

  ESF

  3

  -

  -

  12

  9

  13

  7

  2

  3

  ESF

  1

  5

  5

  4

  11

  3

  1

  13

  3

  2

  ALL

  3

 

 

 

 

  ناحیه اصفهان پلهای بزرگ زیادی دارد مخصوصا قطعه 4.

  فقط قطعه 5 ناحیه اصفهان، تونل دارد.

  در قطعات 1و4و2، خروج از خط اتفاق افتاده است.

  سرعت متوسط در قطعات 1و3 بالاتر است.

  حداکثرسرعت در قطعات 6و5 از همه کمتر و در 1و3 از همه بالاتر است.

  میانگین افتادگی در قطعات 5و4و6 بالاتر است.

  میانگین عرض خط در قطعات 5و4و6و7 خیلی بالاتر است.

  میانگین بربلندی در قطعات 5و4و14و15و10و16و6 بالاتر است.

  میانگین پیچش 3.2 متری در قطعات 2و10و8و9و3و16و11 بالاتر است.

  میانگین پیچش 5 متری در قطعات 5و14 خیلی بالاتر است.

  میانگین پیچش 10 متری در قطعات 1و2 خیلی بالاتر است.

 

 

 

  جدول 6-26. وضعیت قطعات ناحیه اصفهان از نظر میانگین وزندار نامنظمی

  میانگین وزندار نامنظمی برآیند

  شتاب

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش10 متری

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش3.2 متری

  میانگین وزندار

  نامنظمی بربلندی

  میانگین وزندار

  نامنظمی عرض خط

  میانگین وزندار نامنظمی

  دیلم

  میانگین وزندار نامنظمی افتادگی

  میانگین دیلم

  7

  4

  5

  5

  5

  4

  5

  5

  ALL

  5

  2

  4

  5

  4

  6

  6

  5

  7

  4

  7

  4

  5

  5

  7

  ALL

  4

  4

  6

  4

  7

  5

  6

  4

  6

  6

  ESF

  7

  7

  7

  6

  6

  4

  7

  ALL

  ALL

  ALL

  6

  ALL

  ALL

  ESF

  14

  2

  ESF

  ALL

  ESF

  ESF

  ESF

  7

  ESF

  14

  3

  15

  10

  6

  ESF

  3

  1

  11

  14

  14

  ESF

  ALL

  ALL

  1

  15

  11

  14

  11

  10

  1

  15

  15

  14

  ESF

  3

  10

  10

  15

  14

  1

  15

  13

  13

  11

  12

  ESF

  14

  13

  6

  15

  13

  9

  11

  1

  1

  10

  14

  1

  14

  7

  10

  9

  11

  12

  12

  13

  1

  ALL

  3

  12

  16

  9

  14

  10

  10

  8

  2

  2

  16

  13

  8

  10

  13

  15

  13

  8

  10

  15

  13

  15

  16

  15

  13

  12

  12

  8

  1

  11

  12

  8

  13

  2

  1

  8

  8

  3

  3

  9

  9

  8

  9

  8

  9

  9

  9

  3

  8

  2

  16

  16

  9

  11

  9

  12

  3

  12

  2

  2

  12

  3

  3

  10

  3

  12

  8

  16

  11

  16

  16

  16

  2

  2

  16

  16

  11

  11

  2

  1

 

  میانگین دیلم در قطعات 2و5و4 خیلی بالاتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی افتادگی در قطعات 5و4و6و7 خیلی بالاتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی عرض خط در قطعه 5 از همه بیشتر و در قطعه 11 از همه کمتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی بربلندی در قطعه 5 از همه بیشتر و در قطعه 16 از همه کمتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 3.2 متری در قطعات4و5و6و7 بسیار بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری در قطعات5و6و4و7 بسیار بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10 متری در قطعات5و6و4و7 بسیار بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی در قطعات5و4 بسیار بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم در قطعات4و5و7و6 بسیار بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب در قطعات7و4و5و6 بسیار بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی دیلم در قطعات7و5و4 بسیار بیشتر است. لکن از میانگین شبکه کمتر است.

 

 

 

 

 

  جدول 6-27. وضعیت سانحه خیزی قطعات ناحیه اصفهان

  کیلومترابتدا

  کیلومتر انتها

  شماره قطعه

  عدم ایمنی

  عدم راحتی سفر

  شاخص سانحه کل

 

 

  max

  1.78

  1.51

  2.61

  383

  423

  5

  0.53

  -0.02

  0.51

  342

  383

  4

  0.28

  0.00

  0.28

  489

  507

  7

  0.08

  -0.25

  -0.18

  423

  452

  6

  0.02

  -0.28

  -0.25

 

 

  ALL

  -1.72

  -0.64

  -2.36

  635

  662

  14

  -1.66

  -1.03

  -2.69

  662

  678

  15

  -1.74

  -1.00

  -2.73

  547

  508

  10

  -2.07

  -1.09

  -3.16

  618

  635

  13

  -2.33

  -1.29

  -3.62

  603

  618

  12

  -2.39

  -1.35

  -3.74

  508

  525

  8

  -2.43

  -1.32

  -3.75

  572

  603

  11

  -2.78

  -1.19

  -3.97

  216

  277

  1

  -2.77

  -1.20

  -3.98

  678

  696

  16

  -2.73

  -1.53

  -4.26

  525

  572

  9

  -3.01

  -1.33

  -4.34

  280

  310

  2

  -3.23

  -1.71

  -4.93

  310

  342

  3

  -3.28

  -1.74

  -5.02

 

 

  min

  -5.43

  -2.49

  -7.90

 

دفعات مشاهده: 5206 بار   |   دفعات چاپ: 1298 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 84 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.21 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 4657