[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
هشتمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: آذربایجان ::

  ناحیه آذربایجان

 ناحیه آذربایجان، هم جوار ناحیه شمال غرب می‌باشد. مرز آن با ناحیه شمال غرب ایستگاه آذر بناب می‌باشد. این ناحیه شامل بیست و نه ایستگاه می‌باشد که خطوط ریلی تحت پوشش آن به لحاظ تقسیمات کشوری شامل بخشهایی از استانهای آذربایجان شرقی و غربی می‌باشد.مرکز اداره کل این ناحیه در شهر تبریز می‌باشد. طول خطوط اصلی تحت پوشش آن 467 کیلومتر بوده و شامل 15 خط فرعی، صنعتی و تجاری می‌باشد.تبریز، عجب شیر، صوفیان، مرند، جلفا، شرفخانه و سلماس از جمله شهرهای مهم واقع در مسیر خطوط تحت پوشش این ناحیه می‌باشند. مراکز صنعتی و عمده بار در این ناحیه عبارتند از: نیروگاه حرارتی، پالایشگاه و پتروشیمی تبریز، تراکتور سازی و ماشین سازی تبریز، شرکت گاز، فولاد سهند، سیمان صوفیان، معدن بالاست، معدن گچ و سنگ، گمرک سهلان و تبریز، منطقه ویژه اقتصادی جلفا و...

  جدول 1-6. نرخ نسبی زوال در بلاک­های ناحیه آذربایجان

  اداره کل

  بلاک

  نرخ نسبی زوال

  بلاک

  نرخ نسبی زوال

  فرد

  زوج

  فرد

  زوج

  آذربایجان

  مراغه - آذربناب

  1.82

 

  هرزند - زال

  1.47

 

  آذربناب - عجب شیر

  1.64

 

  زال - گرگر

  1.58

 

  عجب شیر - پرویز بهمن

  1.69

 

  گرگر - جلفا

  1.50

 

  پرویز بهمن - آذرشهر

  1.8

 

  صوفیان - دیزج خلیل

  1.35

 

  آذرشهر - زارعی

  1.37

 

  دیزج خلیل - شرفخانه

  1.37

 

  زارعی - عباسی

  1.38

 

  شرفخانه - چشمه کنان

  1.43

 

  عباسی - تبریز

  1.4

 

  چشمه کنان - سلماس

  1.60

 

  تبریز - سهلان

  1.06

 

  سلماس - بابکان

  1.49

 

  سهلان - صوفیان

  1.09

 

  بابکان - میلادی

  1.60

 

  صوفیان - پیام

  1.71

 

  میلادی - رازی

  1.68

 

  پیام - مرند

  1.43

 

  رازی - کاپیکوی

  1.33

 

  مرند - هرزند

  1.43

 

 

 

 

 

 

  جدول 6-16. قطعه‌بندی ناحیه آذربایجان (اندازه‌گیری مورخ 6/9/84)

  موقعیت

  کیلومترابتدا

  کیلومترانتها

  طول(کیلومتر)

  شماره قطعه

  MaraghehSofian

  607

  618

  11

  1

  MaraghehSofian

  618

  645

  27

  2

  MaraghehSofian

  645

  657

  12

  3

  MaraghehSofian

  658

  686

  28

  4

  MaraghehSofian

  686

  720

  34

  5

  MaraghehSofian

  720

  735

  15

  6

  MaraghehSofian

  736

  747

  11

  7

  MaraghehSofian

  740

  743

  3

  8

  JolfaSofian

  767

  791

  24

  9

  JolfaSofian

  790

  812

  22

  10

  JolfaSofian

  811

  862

  51

  11

  SofianRazi

  767

  819

  52

  12

  SofianRazi

  819

  857

  38

  13

  SofianRazi

  857

  886

  29

  14

  SofianRazi

  886

  922

  36

  15

  SofianRazi

  924

  956

  32

  16

 

  مطابق جدول 6-16 قطعه شماره 12 با طول 52 متر بیشترین طول، قطعه شماره 8 با طول 3 متر کمترین طول را دارند.

 

  با توجه به جدول 6-17، موارد زیر را می‌توان برداشت کرد:

  AZR به این معنی است که میانگین ناحیه آذربایجان در آنجا قرار می‌گیرد. ALL به این معنی است که میانگین کل شبکه در آن خانه قرار می‌گیرد.

  ناحیه آذربایجان پلهای زیادی دارد که قطعه 16 بزرگترین طول پل را دارا می‌باشد.

  ناحیه آذربایجان تونلهای زیادی دارد که قطعه 15 بزرگترین طول تونل را دارا می‌باشد.

  سرعت متوسط در قطعات 9،16،8 کمترین مقدار و قطعات 12،5،13 بیشترین سرعت را دارند. در کل سرعت متوسط در قطعات ناحیه آذربایجان نسبت به کل شبکه پایینتر است.

  قطعات 10،9،16 دارای کمترین سرعت حداکثر، و قطعات 11،4،2،5،13 دارای بیشترین سرعت حداکثر می‌باشند.

  میانگین عرض خط قطعات 4،15،10،3 دارای بیشترین مقدار و قطعات 7،8،5،13،12،2،6 از میانگین عرض خط کل شبکه کمتر هستند.

  میانگین افتادگی قطعات 9،10،15،16 بیشترین مقدار و قطعات 8،5،7،2 از میانگین کل شبکه پایینتر هستند.

  جدول 6-17. وضعیت قطعات ناحیه آذربایجان از نظر طول پل، تونل، سرعت و میانگین پارامترهای هندسی (عرض خط، افتادگی، بربلندی و پیچش)

  میانگین پیچش 10

  متری

  میانگین پیچش 5

  متری

  میانگین پیچش 3.2

  متری

  میانگین بربلندی

  میانگین افتادگی

  میانگین عرض خط

  سرعت حداکثر

  سرعت متوسط

  طول تونل

  طول پل بزرگ

  3

  10

  3

  10

  16

  3

  16

  8

  1

  1

  14

  3

  8

  3

  15

  10

  9

  16

  6

  3

  4

  16

  4

  15

  10

  15

  10

  9

  8

  4

  10

  4

  7

  8

  9

  4

  3

  15

  5

  6

  15

  9

  11

  16

  3

  14

  6

  3

  7

  8

  11

  15

  AZR

  4

  14

  16

  15

  10

  9

  -

  1

  11

  ALL

  9

  11

  9

  14

  6

  10

  5

  ALL

  1

  10

  14

  1

  AZR

  12

  1

  2

  7

  16

  AZR

  16

  AZR

  AZR

  1

  7

  4

  12

  9

  AZR

  14

  15

  6

  4

  11

  1

  AZR

  13

  10

  9

  8

  9

  1

  6

  ALL

  8

  7

  14

  2

  7

  7

  1

  11

  12

  6

  -

  14

  -

  12

  8

  ALL

  14

  ALL

  13

  2

  4

  11

  11

  13

  13

  2

  2

  2

  ALL

  12

  11

  2

  4

  11

  2

  12

  13

  5

  2

  13

  13

  12

  3

  15

  12

  6

  12

  13

  7

  5

  5

  5

  16

  14

  6

  13

  6

  7

  5

  8

  2

  13

  15

  16

  5

  5

  5

  12

  8

  7

 

  ALL

 

 

 

  میانگین بربلندی قطعات 8،15،3،10 بیشترین مقدار و قطعات 12،7،13،5،2 از میانگین کل شبکه کمتر هستند.

  میانگین پیچش 3.2 متری در قطعات 11،7،4،8،3 از میانگین کل شبکه بالاتر هستند و در قطعات 5،6،12،13،2 کمترین مقدار را دارند.

  میانگین پیچش 5 متری در قطعات 4،16،3،10 دارای بیشترین مقدار، و در قطعات 5،13،6،12،2 از میانگین کل شبکه پایینتر می‌باشند.

  میانگین پیچش 10 متری در قطعات 1،11،15،10،4،14،3 از میانگین کل شبکه بالاتر است. قطعه 16 از میانگین کل شبکه پایینتر و از میانگین ناحیه آذربایجان بالاتر است. قطعات 13،8،7،9،5،6،12،2 کمترین مقدار را دارا می‌باشند.

 

  با توجه به جدول 6-18 داریم:

  میانگین دیلم قطعات 4،15،3،10 دارای بیشترین مقدار و قطعات 5،12،6،2،13 از میانگین دیلم کل شبکه کمتر هستند.

  میانگین وزندار نامنظمی افتادگی قطعات 15،10،16 بیشترین مقدار و قطعه 8 از میانگین کل شبکه پایینتر هستند.

  میانگین وزندار نامنظمی دیلم قطعات 9،11،10،3 دارای بیشترین مقدار و قطعات 8،7،5،2 از میانگین کل شبکه کمتر هستند.

 

  جدول 6-18. وضعیت قطعات ناحیه آذربایجان از نظر میانگین وزندار نامنظمی

  میانگین وزندار نامنظمی برآیند

  شتاب

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی

  میانگین وزندار نامنظمی­پیچش 10 متری

  میانگین وزندار نامنظمی­پیچش 5 متری

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش3.2 متری

  میانگین وزندار

  نامنظمی بربلندی

  میانگین وزندار

  نامنظمی عرض خط

  میانگین وزندار

  نامنظمی

  دیلم

  میانگین وزندار

  نامنظمی افتادگی

  میانگین دیلم

  5

  5

  10

  9

  9

  9

  9

  3

  3

  16

  10

  14

  14

  11

  10

  10

  10

  10

  4

  10

  10

  3

  4

  16

  9

  16

  16

  16

  3

  16

  11

  15

  15

  10

  10

  1

  11

  11

  11

  11

  10

  9

  6

  4

  6

  12

  14

  15

  15

  15

  16

  1

  4

  9

  16

  11

  2

  4

  3

  3

  3

  4

  15

  16

  14

  9

  9

  6

  3

  4

  AZR

  4

  1

  9

  15

  AZR

  14

  1

  4

  15

  AZR

  4

  AZR

  15

  11

  1

  4

  11

  AZR

  15

  13

  14

  14

  6

  14

  14

  14

  3

  AZR

  3

  13

  AZR

  1

  1

  1

  7

  AZR

  AZR

  11

  8

  15

  9

  12

  12

  12

  12

  AZR

  6

  ALL

  12

  1

  16

  AZR

  16

  ALL

  6

  14

  8

  5

  6

  1

  7

  8

  3

  ALL

  7

  7

  7

  ALL

  12

  12

  5

  ALL

  12

  11

  2

  13

  8

  2

  12

  2

  13

  2

  13

  13

  1

  5

  6

  2

  5

  2

  ALL

  2

  7

  2

  2

  ALL

  8

  8

  ALL

  8

  13

  7

  5

  13

  6

  ALL

  7

  7

  2

  5

  13

  6

  13

  7

  ALL

  12

  7

  8

  6

  5

  13

  ALL

  5

  8

  8

  8

  5

 

  میانگین وزندار نامنظمی دیلم ناحیه آذربایجان نزدیک به میانگین کل شبکه است.

  میانگین وزندار نامنظمی عرض خط قطعات 10،16،4،3 دارای بیشترین مقدار و قطعات 8،13،7 از میانگین کل شبکه کمتر هستند.

  میانگین وزندار نامنظمی بربلندی قطعات 11،3،10،9 بیشترین مقدار و قطعات 5،6،13،2،12 از میانگین کل شبکه کمتر هستند.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 3.2 متری در قطعات 11،16،10،9 دارای بیشترین مقدار و در قطعات 13،8،5 دارای کمترین مقدار هستند و از میانگین کل شبکه بالاتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری در قطعات 11،16،10،9 دارای بیشترین مقدار، و در قطعات 5،13 از میانگین کل شبکه کمتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10 متری در قطعات 11،16،10،9 دارای بیشترین مقدار و در قطعات 5،2،8،6،13،7 از میانگین کل شبکه کمتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی در قطعات 1،9،11،10 بیشترین مقدار و در قطعات 6،7،8،5،2 از میانگین کل شبکه کمتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم در قطعات 10،16،14،5 بیشترین مقدار و در قطعات 7،8 از میانگین کل شبکه کمتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب در قطعات 10،4،14،5 بیشترین مقدار و در قطعه 7 کمترین مقدار را دارا می‌باشد که از میانگین کل شبکه پایینتر است.

 

  جدول 6-19. وضعیت سانحه خیزی قطعات ناحیه آذربایجان

  کیلومترابتدا

  کیلومتر انتها

  شماره قطعه

  عدم ایمنی

  عدم راحتی سفر

  شاخص سانحه کل

 

 

  max

  1.78

  1.51

  2.61

  790

  812

  11

  1.14

  0.37

  1.51

  767

  791

  9

  1.10

  0.16

  1.26

  811

  862

  12

  0.60

  0.24

  0.84

  924

  956

  16

  0.94

  -0.12

  0.82

  645

  657

  3

  0.74

  -0.03

  0.71

  658

  686

  4

  0.34

  0.12

  0.46

  886

  922

  15

  0.18

  -0.01

  0.16

  857

  886

  14

  -0.35

  0.23

  -0.12

  607

  618

  1

  -0.27

  -0.05

  -0.32

  720

  735

  6

  -0.73

  -0.24

  -0.96

  767

  819

  10

  -1.08

  -0.20

  -1.29

  686

  720

  5

  -1.80

  0.28

  -1.52

  740

  743

  8

  -1.23

  -0.42

  -1.65

  618

  645

  2

  -1.48

  -0.27

  -1.75

  736

  747

  7

  -1.19

  -0.80

  -2.00

  819

  857

  13

  -1.89

  -0.18

  -2.06

 

 

  ALL

  -1.72

  -0.64

  -2.36

 

 

  min

  -5.43

  -2.49

  -7.90

 

 

دفعات مشاهده: 3992 بار   |   دفعات چاپ: 1237 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 80 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.23 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 4657