[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
هشتمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: شمال ::

  ناحیه شمال

  اداره کل مربوط به این ناحیه هم جوار اداراه کل راه‌آهن شمال شرق می‌باشد. مرز آن با ناحیه شمال شرق ایستگاه بنکوه می‌باشد. این ناحیه شامل بیست و هشت ایستگاه می‌باشد که خطوط ریلی تحت پوشش آن به لحاظ تقسیمات کشوری شامل بخشهایی از استانهای تهران، مازندران و گلستان می‌باشد. مرکز اداره کل این ناحیه در شهرساری می‌باشد. طول خطوط اصلی تحت پوشش آن 381 کیلومتربا احتساب دو خطه بوده و شامل 18 خط فرعی، صنعتی و تجاری می‌باشد. فیروزکوه، سواد کوه، قائم شهر، ساری، نکا، بهشهر، بندر گز، بندر ترکمن و گرگان از جمله شهرهای مهم واقع در مسیر خطوط تحت پوشش این ناحیه می‌باشند. مراکز صنعتی و عمده بار در این ناحیه عبارتند از: کارخانه های روغن نباتی، چیت سازی بهشهر، نئوپان بهشهر، معدن بالاست، اسکله های بنادر (امیر آباد، ترکمن و گز)، کارخانه نکا چوب، شرکت کشت و صنعت شمال، بوتان گاز، شرکت نفت، معدن ذغال سنگ البرز مرکزی، کارخانه های آرد و...

  جدول 1-14. نرخ نسبی زوال در بلاک­های ناحیه شمال

  اداره کل

  بلاک

  نرخ نسبی زوال

  بلاک

  نرخ نسبی زوال

  فرد

  زوج

  فرد

  زوج

  شمال

  گرمسار - بن کوه

  1.11

 

  زیر آب - شیرگاه

  1.65

 

  بن کوه - کبوتردره

  1.25

 

  شیرگاه - قائم شهر

  1.51

 

  کبوتردره - سیمین دشت

  1.23

 

  قائم شهر - گونی بافی

  1.19

 

  سیمین دشت - زرین دشت

  1.16

 

  گونی بافی - ساری

  1.20

 

  زرین دشت - مهاباد

  1.31

 

  ساری - نوبخت

  1.08

 

  مهاباد - فیروزکوه

  1.65

 

  نوبخت - نکا

  1.06

 

  فیروزکوه - گدوک

  1.55

 

  نکا - رستم کلا

  1.03

 

  گدوک - دوگل

  1.76

 

  رستم کلا - بهشهر

  1.00

 

  دوگل - ورسک

  1.69

 

  بهشهر - بندر گز

  1.92

 

  ورسک - سرخ آباد

  1.63

 

  بندر گز - بندر ترکمن

  1.93

 

  سرخ آباد - سوادکوه

  1.57

 

  بندر ترکمن - سبزدشت

  1.69

 

  سوادکوه - پل سفید

  1.70

 

  سبزدشت - گرگان

  1.69

 

  پل سفید - زیر آب

  1.41

 

 

 

 

 

 

  جدول 6-48. قطعه‌بندی ناحیه شمال (اندازه‌گیری مورخ 15/9/84)

  کیلومترابتدا

  کیلومترانتها

  طول(کیلومتر)

  شماره قطعه

  115

  147

  32

  1

  147

  161

  14

  2

  161

  173

  12

  3

  173

  188

  15

  4

  188

  202

  14

  5

  202

  218

  16

  6

  218

  236

  18

  7

  236

  245

  9

  8

  246

  259

  13

  9

  259

  269

  10

  10

  269

  286

  17

  11

  286

  296

  10

  12

  296

  313

  17

  13

  313

  334

  21

  14

  354

  370

  16

  15

  370

  379

  9

  16

  379

  403

  24

  17

  مطابق این جدول قطعه شماره 1 با طول 32 متر بیشترین طول، قطعه شماره 16 با طول 9 متر کمترین طول را دارند.

 

  جدول 6-49. وضعیت قطعات ناحیه شمال از نظر درجه حرارت، طول پل، تونل و خروج از خط، سرعت و میانگین پارامترهای هندسی

  میانگین پیچش10

  متری

  میانگین پیچش5

  متری

  میانگین پیچش3.2

  متری

  میانگین بربلندی

  میانگین افتادگی

  میانگین عرض خط

  سرعت حداکثر

  سرعت متوسط

  طول خروج از خط

  طول تونل

  طول پل بزرگ

  میانگین درجه حرارت

  9

  9

  9

  9

  9

  7

  11

  7

  17

  3

  12

  9

  10

  10

  8

  8

  8

  13

  8

  11

 

  5

  6

  10

  11

  8

  10

  11

  10

  12

  9

  9

 

  4

  16

  6

  13

  7

  12

  10

  11

  8

  10

  8

 

  13

  17

  7

  7

  11

  13

  7

  7

  4

  7

  10

 

  2

  15

  8

  12

  12

  7

  12

  12

  2

  13

  SHM

 

  11

  14

  11

  8

  13

  11

  13

  5

  10

  5

  2

 

  1

  11

  12

  4

  5

  5

  5

  4

  SHM

  12

  5

 

  10

  10

  16

  5

  4

  ALL

  4

  2

  14

  3

  13

 

  8

  3

  5

  14

  SHM

  4

  SHM

  13

  ALL

  4

  3

 

  9

  13

  17

  6

  2

  SHM

  2

  SHM

  3

  2

  16

 

  7

  8

  4

  15

  3

  2

  3

  3

  11

  16

  4

 

 

  4

  15

  SHM

  1

  14

  1

  6

  1

  1

  14

 

 

  5

  13

  17

  6

  3

  ALL

  1

  9

  6

  12

 

 

  9

  14

  2

  14

  6

  6

  14

  5

  14

  6

 

 

  2

  3

  16

  ALL

  16

  14

  16

  15

  15

  15

 

 

  1

  2

  1

  16

  17

  16

  17

  16

  17

  1

 

 

  7

  1

  3

  15

  15

  15

  ALL

  17

  ALL

  17

 

 

 

 

  ALL

  17

  1

  17

  15

  6

 

  ALL

 

 

 

 

  میانگین درجه حرارت قطعه 9 از همه کمتر و قطعه 1 از همه بیشتر است.

  طول پلهای بزرگ قطعه 7 ناحیه شمال بسیار زیاد است. و تمام قطعات پل بزرگ دارد.

  قطعه 7 ناحیه شمال، تونل بسیارزیادی دارد. 23737 متر، طول کل تونل ناحیه شمال است.

  در قطعه 7، خروج از خط اتفاق افتاده است.

  سرعت متوسط در قطعات 7و11 از همه کمتر و در قطعه 17 بالاتر است. میانگین سرعت از شبکه کمتر است. حداکثرسرعت در قطعه 11 از همه کمتر و در 17 از همه بالاتر است. و از میانگین شبکه کمتر است.

  میانگین افتادگی در قطعات 9الی 11بالاتر است. و کلا از میانگین شبکه بالاتر است.

  میانگین عرض خط در قطعات 7و13و12و8 خیلی بالاتر است.

  میانگین بربلندی در قطعات 7 الی 13 بسیاربیشتر و 14 الی 17 بسیارکمتر است.

  میانگین پیچش 3.2 متری در قطعه 9و8و10 بسیار بالاتر است.

  میانگین پیچش 5 متری در قطعات 9و10و8 بسیاربالاتر است.

  میانگین پیچش 10 متری در قطعات 9و10و11 بسیاربالاتر است. و کلا از میانگین شبکه بیشتر است.

 

  جدول 6-50. وضعیت قطعات ناحیه شمال از نظر میانگین وزندار نامنظمی

  میانگین وزندار نامنظمی برآیند

  شتاب

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی

  میانگین وزندار نامنظمی­پیچش10 متری

  میانگین وزندار نامنظمی­پیچش 5 متری

  میانگین­وزندار نامنظمی­پیچش 3.2 متری

  میانگین وزندار

  نامنظمی بربلندی

  میانگین وزندار

  نامنظمی عرض خط

  میانگین وزندار

  نامنظمی

  دیلم

  میانگین وزندار

  نامنظمی افتادگی

  میانگین دیلم

  1

  17

  1

  7

  7

  7

  10

  7

 

  8

 

  4

  6

  4

  8

  10

  8

  9

  12

 

  7

 

  12

  12

  12

  10

  8

  10

  7

  8

 

  11

 

  5

  5

  5

  11

  9

  11

  12

  13

 

  10

 

  13

  1

  13

  9

  11

  9

  11

  2

 

  9

 

  14

  10

  2

  12

  12

  12

  8

  3

 

  6

 

  17

  3

  SHM

  SHM

  6

  6

  13

  SHM

 

  5

 

  2

  8

  3

  5

  SHM

  SHM

  5

  ALL

 

  SHM

 

  SHM

  4

  14

  6

  5

  5

  4

  4

 

  12

 

  6

  7

  17

  13

  13

  13

  SHM

  1

 

  3

 

  3

  SHM

  7

  1

  1

  1

  2

  14

 

  17

 

  8

  14

  8

  4

  4

  17

  6

  10

 

  2

 

  10

  13

  10

  2

  3

  3

  1

  9

 

  13

 

  7

  15

  11

  3

  2

  4

  3

  17

 

  1

 

  11

  11

  6

  17

  17

  2

  14

  11

 

  4

 

  15

  9

  9

  14

  14

  14

  ALL

  16

 

  14

 

  ALL

  16

  15

  16

  ALL

  16

  16

  15

 

  16

 

  9

  ALL

  ALL

  ALL

  16

  ALL

  17

  6

 

  ALL

 

  16

  2

  16

  15

  15

  15

  15

  5

 

  15

 

  میانگین دیلم اندازه‌گیری نشده است. میانگین وزندار نامنظمی دیلم اندازه گیری نشده است.

  میانگین وزندار نامنظمی افتادگی درقطعات 8و9 از همه بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی عرض خط در قطعه 7 از همه بسیاربیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی بربلندی در قطعات 10و9و7 از همه بیشتراست.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 3.2 متری در قطعه 7 بسیاربیشتر است. و از میانگین شبکه بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری در قطعه 7 بسیار بیشتر است. و از میانگین شبکه بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10 متری در قطعه 7 بسیار بیشتر است. و از میانگین شبکه بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی در قطعات1و4 بیشتر است. و از میانگین شبکه بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم در قطعات 17و6 بیشتر است. و از میانگین شبکه بیشتر است.

  میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب در قطعات 1و4 بیشتر است. و از میانگین شبکه بیشتر است.

 

  جدول 6-51. وضعیت سانحه خیزی قطعات ناحیه شمال

  کیلومترابتدا

  کیلومتر انتها

  شماره قطعه

  عدم ایمنی

  عدم راحتی سفر

  شاخص سانحه کل

 

 

  max

  1.78

  1.51

  2.61

  286

  296

  12

  0.36

  0.82

  1.17

  218

  236

  7

  1.09

  -0.13

  0.96

  236

  245

  8

  0.80

  -0.12

  0.67

  259

  269

  10

  0.68

  -0.17

  0.51

  188

  202

  5

  -0.28

  0.50

  0.22

  115

  147

  1

  -0.87

  1.06

  0.19

  173

  188

  4

  -0.73

  0.90

  0.17

  269

  286

  11

  0.43

  -0.31

  0.12

  246

  259

  9

  0.47

  -0.42

  0.05

  296

  313

  13

  -0.19

  0.16

  -0.03

  202

  218

  6

  -0.35

  0.03

  -0.32

  147

  161

  2

  -0.70

  -0.01

  -0.70

  161

  173

  3

  -0.79

  0.04

  -0.76

  313

  334

  14

  -1.30

  0.06

  -1.24

  379

  403

  17

  -1.66

  0.26

  -1.41

 

 

  ALL

  -1.72

  -0.64

  -2.36

  370

  379

  16

  -1.87

  -0.78

  -2.64

  354

  370

  15

  -2.31

  -0.51

  -2.82

 

 

  min

  -5.43

  -2.49

  -7.90

دفعات مشاهده: 4510 بار   |   دفعات چاپ: 1385 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 92 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.22 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 4665